Projektinköpare

Projektinköpare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en erfaren och driven projektinköpare för ett spännande uppdrag hos vår kund i Finspång. Tjänsten innefattar ansvar för orderläggning och uppföljning av leverantörernas prestation, där du kommer att hantera inköpsordrar samt kontinuerligt följa upp hur leverantörerna presterar. Du kommer också att ansvara för taktisk planering och säkerställa att inköpen matchar den övergripande projektplaneringen.
En viktig del av ditt arbete är att samarbeta med leverantörer, vilket innebär att du kommer att hålla regelbundna möten med dem för att driva förbättringar och hantera avvikelser i leveransflödet, både internt och externt. Dessutom kommer du att arbeta aktivt med att identifiera, följa upp och lösa avvikelser i leveransflödet.
Förändringsledning är en annan central del av rollen, där du kommer att driva förändringsarbetet hos leverantörerna, särskilt inom digitalisering och införande av nya processer och verktyg.
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ett relevant område, vilket är meriterande, och som har tidigare erfarenhet av inköpsarbete. Kunskaper i SAP är starkt meriterande. Du måste kunna kommunicera professionellt både på svenska och engelska, och ytterligare språkkunskaper på professionell nivå är meriterande.
Vi söker en person som är noggrann och självständig, med förmågan att arbeta självständigt med hög noggrannhet. Du behöver också vara flexibel och kunna omprioritera samt arbeta intensivt i högt tempo när det krävs. Eftersom du kommer att ingå i ett team om cirka 12 personer är det viktigt att du är en lagspelare och värdesätter samarbete och sammanhållning.
Vi letar efter en resurs som inte är rädd för förändring och som vill vara en del av en organisation där digitalisering och ständig utveckling är i fokus. Om du är en driven inköpare som trivs med utmaningar och vill vara med och påverka företagets framgång, ser vi fram emot din ansökan. Välkommen att ansöka! Har du fler funderingar, vänligen kontakta marie.youkhana@randstad.se (vi tar ej emot ansökan via mejl).
Randstad Professional är specialiserade inom kvalificerade yrkesroller och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är akademiker eller specialist. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet. 

Ansvarsområden
Orderläggning och uppföljning: Hantering av inköpsordrar samt kontinuerlig uppföljning av leverantörernas prestation.
Taktisk planering: Säkerställa att inköpen matchar den övergripande projektplaneringen.
Leverantörssamarbete: Regelbundna möten med leverantörer för att driva förbättringar och hantera avvikelser i leveransflödet, både internt och externt.
Avvikelsehantering: Aktivt arbeta med att identifiera, följa upp och lösa avvikelser i leveransflödet.
Förändringsledning: Driva förändringsarbetet hos leverantörerna, särskilt inom digitalisering och införande av nya processer och verktyg.


Kvalifikationer
Utbildning: Akademisk utbildning inom relevant område är meriterande.
Erfarenhet: Tidigare erfarenhet av inköpsarbete är en stark fördel.
Systemkunskaper: Kunskaper i SAP är starkt meriterande.
Språk: Professionell kommunikation på svenska och engelska är ett krav. Ytterligare språkkunskaper på professionell nivå är meriterande.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 augusti 2024
  • Ansök senast: 11 november 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Strategisk inköpare

Strategisk inköpare

15 december 2024

13 december 2024

13 december 2024