OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Industrisupport
Industrisupport startades 1999 och är ett auktoriserat bemanningsföretag som idag har verksamhet och kontor i Arvika, Karlstad, Örebro, Eskilstuna och Norrköping. Vi är verksamma inom Almega bemanningsföretagen där 15 olika LO förbund ingår vilket innebär att vi arbetar med åtskilliga yrkeskategorier både på kollektiv- och tjänstemannasidan. På så vis kan vi erbjuda både kunder och medarbetare mer kompletta lösningar och erbjudanden.
Genom vår värdegrund, affärsidé och vision skall vi vara en attraktiv arbetsgivare för duktiga medarbetare och därigenom vara kundernas förstaval när de väljer samarbetspartner i bemanningsfrågor.
Om kunden
Vi söker nu för kunds räkning en Projektinköpare för tillsättning omgående till ett internationellt företag med stark lokal förankring i Örebro län.
Dina arbetsuppgifter
Som projektinköpare är du direkt underställd Inköpschef och kommer att handlägga inköp av varor, tjänster och processutrustning i nära samverkan med beslutsfattare och beställare på företaget.
I arbetsuppgifterna ingår allt från att hantera reguljära inköpsärenden till att analysera fram beslutsunderlag för rätt inköpsstrategi. Tjänsten innebär även ansvar för att tillsammans med företagets beställare kunna driva inköpsprojekt mestadels inom investeringar till avslut. Flerårig kommersiell erfarenhet är en förutsättning då förhandlingar med leverantörer och utformning av avtal ingår i det dagliga arbetet.
Din profil
Som person är du flexibel, strukturerad, analytisk, kommunikativ och har en god förmåga att samarbeta i team. Du är utåtriktad och har god förmåga att interagera och kommunicera med andra människor och du är drivande med ett stort intresse för affärer.
Du har avslutad högskole- eller universitetsutbildning inom teknik eller ekonomi alternativt motsvarande likvärdig utbildning. Dokumenterad flerårig erfarenhet från inköpsarbete inom industri. God erfarenhet av inköpsprojekt och förhandling samt kunskaper inom avtalsrätt krävs. Likaså goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då du arbetar mot många internationella leverantörer.
Tjänsten är en inhyrning med start omgående t.o.m 30/9-2015.
Arbetstid mån-fre heltid.
Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan samt sök tjänsten via länken nedan.