OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM TJÄNSTEN:
Ditt ansvar som projektinköpare är inköp av tjänster, material och produkter som behövs i projekt och leveranser. Du kommer också att ha ett helhetsansvar över inköpsrollen i vissa projekt. Du kommer att upprätthålla och utveckla affärsrelationerna med några av våra nyckelleverantörer samt kontinuerligt utvärdera befintliga och potentiellt nya leverantörer.
Detta innebär mer ingående ansvarsområden som att:
Ställa ut anbudsförfrågningar och hantera anbudOfferthantering och utvärdering av dessaDelta i behovsanalyserGod kännedom om inköpsprocesserUtföra kostnadsanalyser samt identifiera och kontinuerligt hitta kostnadsbesparingarTeckna, vidareutveckla och förvalta leverantörsavtalDelta i avtalsförhandlingarLägga beställningar, leveransbevaka och säkerställa att vi får leveranserna i tidMätning och uppföljning av leverantörernaFörnyelse och upprätthållande av leverantörsportföljenDriva och medverka i tvärfunktionella team
VI SÖKER DIG SOM:
Har relevant utbildning och relevant arbetslivserfarenhet. Du kommer med fördel från en teknisk bakgrund.Har erfarenhet av projektinköpHar förmågan till god kommersiell bedömning och utveckling av affärsrelationerHar god datorvana och goda kunskaper inom OfficepaketetUttrycker dig obehindrat i både tal och skrift på såväl svenska som engelska
Du kommer att behöva jobba med att skapa dina egna förutsättningar och själv ha höjden att skapa struktur och inriktning. I rollen har du många kontaktytor, därför är det av stor vikt att du har god kommunikationsförmåga. Du jobbar aktivt med att budskap når fram och att förväntningarna är tydliga för alla berörda parter för att projektet som helhet ska nå framgång.
Som vår nästa kollega är du prestigelös, drivande och initiativtagande samt kan leda dig själv och andra i rätt riktning för att nå uppsatta mål och resultat. Detta innebär att du ska kunna strukturera ditt arbete och vara flexibel i ditt tankesätt. Ditt nära samarbete med kollegor och övriga instanser förutsätter självklart en god laganda och samarbetsförmåga.
OM KUNDFÖRETAGET:
Vår kund är ett globalt ingenjörsbolag som leder teknikutvecklingen inom sitt verksamhetsområde. Man ser mångfald som en tillgång och för dig som medarbetare finns goda utvecklingsmöjligheter.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du efter 6-12 månader blir direktanställd hos kunden.
ÖVRIG INFO:
· Omfattning: Heltid
· Start: Enligt överenskommelse
· Placering: Arboga
· Rekryteringsansvarig: Mattias Isik
· Lön: Marknadsmässig
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!
Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.
Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?