OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobbtitel: Project Purchaser
Raporterar till: Category Manager and in projects to Supply Chain Project Leader
Placering: Nordvästra skåne
Funktion: Supply Chain
One Academy Consulting söker för kunds räkning en projektinköpare.
Ansvar:
Projektköparen kommer att bli en del av i kategoriteamet samt i Supply Chain Project ledningen och ansvarar för en snabb, korrekt och kostnadseffektiv leverantörsidentifiering och urval, vilket sker endast från godkända leverantörer. Vidare ansvarar du för löpande hantering av inköpsprocessen i enlighet med företagets policyer, processer, kvalitetsledningsprogram, lagkrav och verktyg. För att skapa en ännu mer effektiv inköpsprocess behöver du agera med en konstruktiv framåtsträvande och kritisk granskning av inköpsprocessen för att förbereda för vår nära framtid. Du kommer att ställas inför och möta höga förväntningar på uthållighet, noggrannhet och aktualitet i genomförandet av uppgifter.
Nödvändiga kompetenser och kvalifikationer:
Bevisad upphandling/inköpserfarenhet inom New Product Innovation, med problemlösning, projektledning och intressenthantering som nyckelfärdigheter. Hantera inköpsprocessen från inledande koncept- och designverifieringsprototypfas, fram till leverantörsnominering till första godkända leverans till produktion.
En kandidatexamen i upphandling eller supply chain management eller teknik eller annan relevant erfarenhet, med stark företagsekonomisk erfarenhet skulle vara önskvärt.
Kvalifikationer och erfarenhet bör helst inkludera:
Du:
▪ har erfarenhet och kunskap inom kvalitet, dvs APQP -processer.
▪ är en stark förhandlare.
▪ har kompetens att läsa och förstå en ekonomisk resultat- och balansräkning
▪ har dokumenterad kompetens inom produktionsekonomi och genomför grundläggande kostnader beräkningar (kostnadsanalys)
▪ har god produktions- och processförståelse för produktionstekniken inom olika kategorier.
▪ har kunskaper i riskhantering och mitigering.
▪ har hög kompetens inom Supply Chain inklusive planering, TCO, logistik etc.
▪ har kunskap om och förståelse för CSR (Corporate Social Responsibility)
▪ har ett starkt och tydligt affärsmannaskap.
▪ har en utpräglad analytisk färdighet med förmåga att parallellt hantera flera projekt och viktiga leverantörsrelationer.
▪ har goda erfarenheter och kompetenser av att bygga relationer, förtroenden och skapa buy-in.
▪ har en mycket god skriftlig och muntlig kommunikation, in lyssnande, konsensusbyggande och är viktiga färdigheter.
▪ kan bygga och fördjupa kunskaper, analysera och jämföra leverantörsprocesser och kostnader och använda detta och alla system för att få information om "bör kosta".
▪ är flitig och ambitiös och säkerställer att arbetet slutförs till högsta standard för färdigställande och noggrannhet.
▪ är självständig, självstartande med gott omdöme och stark i beslutsfattande, men villig och
att arbeta och stödja kollegor, dela kunskap och bästa praxis och hjälpa till vid behov.
▪ Kunskap i att förbereda, planera, författa och presentera rapporter via PowerPoint, Word dokument, mejl och muntligt.