OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos JBT. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget alternativt överrekrytering till företaget.
Om företaget:
John Bean Technologies utgår från Helsingborg och är ett globalt bolag för utveckling och produktion av utrustningslösningar för livsmedelsindustrin. Ca 90 % av den totala försäljningen utgörs av export och företaget har kontor i över 100 länder. Med sin marknadsledande position hjälper de välrenommerade kunder världen över och har en mycket stor marknadsandel.
Arbetsuppgifter:
I rollen som projektinköpare ansvarar du för hela inköpskedjan, från offert, prishantering, inköp och logistik. Vidare läser du av ritningar på modulerna som kommer från ingenjörerna vilket kräver att du har ett tekniskt kunnande. Du arbetar med att följa upp leveranser mot kunderna samt att tidsplanerna hålls och är snabb i ditt agerande när det eventuellt dyker upp ett leveransproblem samt avvikelser. Vidare arbetar du nära projektledarna, ingenjörerna och samordnar med kontakter på inköpsavdelningen. Du driver och utvecklar det dagliga arbetet utifrån företagets mål samt har möjlighet att ta dig an spännande förbättringsprojekt utifrån JBT:s krav på kvalité, ledtid och resurser.
Du har en varierande roll och arbetar både självständigt och tillsammans med härliga kollegor!
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik, ekonomi eller maskinteknik
• Några års arbetslivserfarenhet av inköp, inom projektinköp och/eller tillverkningsmiljö är meriterande
• Goda kunskaper inom affärssystem, Movex är meriterande
• Obehindrat i svenska och engelska, tal och skrift
I rollen som projektinköpare arbetar du tätt ihop med andra och du ser alltid till gruppens bästa samt är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Samtidigt tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och är duktig på att planera samt driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Du är en praktisk och företagsam person som får saker gjorda istället för att skjuta upp dem. För att trivas i rollen gillar du att ha tempo i ditt arbete och kan hantera en varierande arbetsdag utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. Som person är du uppmärksam och tillmötesgående samt sätter alltid leverantören i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
Rekryteringsprocessen hanteras av Bravura och kundens önskemål är att frågor rörande tjänsten hanteras av Bravura.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Helsingborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: projektinköpare, teknisk inköpare, supply chain, supply planner, logistik, inköp, taktiskt inköpare, inköpare, operativ, Movex, heltid, Helsingborg, Skåne
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund