OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en projektinköpare till vår kund som är en medelstor aktör inom bygg.
Vad erbjuder vi dig?
Gillar du att förhandla, lösa utmaningar och göra affärer?
Vår kund söker en projektinköpare till deras kontor i Göteborg. Det är en viktig och spännande roll i företaget då arbetet påverkar det ekonomiska resultatet och kvaliteten på byggprojekten samt för att du är med och stärker vår konkurrenssituation.
Dina arbetsuppgifter består främst av
Arbete med inköp i våra projekt med syftet att skapa bästa möjliga leverans till lägsta totalkostnad.
Förhandling, förfrågningar, offertutvärdering, leverantörs bedömning, inköpsplanering och kontraktsskrivning kommer bland annat vara en del av vardagen.
Du kommer vara del av den centrala inköpsavdelningen och samtidigt arbeta tätt med projekten.
Du rapporterar till inköpschefen och tillsammans med dina övriga inköpskollegor ansvarar ni för inköpen hos vår kund. Du har ansvar för inköpen i tilldelade projekt och det finns stora möjligheter att påverka slutprodukten tillsammans med respektive platsorganisation.
Vem är du?
För att trivas och vara framgångsrik i rollen som projektinköpare är du en person som är engagerad, har en god förmåga att arbeta självständigt och tar personligt ansvar.
Du har lätt för att skapa och behålla många kontaktytor, både internt och externt. För att lyckas i arbetet är det mycket viktigt att du är initiativtagande, noggrann och strukturerad och kan hantera deadlines. Du är affärsdriven, du vill alltid skapa en bra affär och en leverans med god kvalitet till lägsta totalkostnad.
Bakgrund Relevant akademisk utbildning, såsom ingenjörsexamen eller motsvarande yrkeshögskoleexamen
Några års erfarenhet av arbete från byggprojekt på kvalificerad nivå är meriterande
Erfarenhet från inköp och förhandling är starkt meriterande
Du behöver ha kunskap och förståelse om de allmänna bestämmelserna (AB) för byggsektorn.