OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en projektinköpare som trivs i en affärsorienterad miljö.
Din Roll
Ditt ansvar som projektinköpare är inköp av tjänster, material och produkter som behövs i projekt och leveranser. Du kommer också att ha ett helhetsansvar över inköpsrollen i vissa projekt.
Du kommer att upprätthålla och utveckla affärsrelationerna med några av våra nyckelleverantörer samt kontinuerligt utvärdera befintliga och potentiellt nya leverantörer.
Detta innebär mer ingående ansvarsområden som att:
* Ställa ut anbudsförfrågningar och hantera anbud
* Offerthantering och utvärdering av dessa
* Delta i behovsanalyser
* God kännedom om inköpsprocesser
* Utföra kostnadsanalyser samt identifiera och kontinuerligt hitta kostnadsbesparingar
* Teckna, vidareutveckla och förvalta leverantörsavtal
* Delta i avtalsförhandlingar
* Lägga beställningar, leveransbevaka och säkerställa att vi får leveranserna i tid
* Mätning och uppföljning av leverantörerna
* Förnyelse och upprätthållande av leverantörsportföljen
* Driva och medverka i tvärfunktionella team
Din Profil
Du kommer att behöva jobba med att skapa dina egna förutsättningar och själv ha höjden att skapa struktur och inriktning. I rollen har du många kontaktytor, därför är det av stor vikt att du har god kommunikationsförmåga. Du jobbar aktivt med att budskap når fram och att förväntningarna är tydliga för alla berörda parter för att projektet som helhet ska nå framgång.
Som vår nästa kollega är du prestigelös, drivande och initiativtagande samt kan leda dig själv och andra i rätt riktning för att nå uppsatta mål och resultat. Detta innebär att du ska kunna strukturera ditt arbete och vara flexibel i ditt tankesätt. Ditt nära samarbete med kollegor och övriga instanser förutsätter självklart en god laganda och samarbetsförmåga.
Vi söker dig som:
* Har relevant utbildning inom inköp/logistik eller motsvarande i form av minst några års erfarenhet.
* Har erfarenhet av projektinköp
* Har förmågan till god kommersiell bedömning och utveckling av affärsrelationer
* Har god datorvana och goda kunskaper inom Officepaketet
* Uttrycker dig obehindrat i både tal och skrift på såväl svenska som engelska
* Hög kapacitet att förvärva, tillämpa och dela kunskap.
* Ledningsförmåga, förmåga att bygga nätverk och mycket bra samarbets- och kommunikationsförmåga.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Vad du blir en del av
Communication and Tactical Solutions erbjuder tekniska och robusta lösningar inom kommunikation och infrastruktur över nätverk och radio. Vi designar och realiserar system i flygande och landbaserade plattformar. Tjänsten tillhör avdelningen Communications som i nuläget består av ett team på drygt 150 personer med huvudverksamheten i Arboga men vi har också medarbetare i Järfälla och Linköping och i Östersund.
Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Önskar du att skapa och förnya samtidigt som du utvecklar dig själv i en utmanande miljö, kan Saab mycket väl ha förutsättningarna att få dig att växa. Vi är stolta över en vårdande miljö, där alla är olika men vi delar samma mål - att skydda människor.
Läs mera om oss här
Kontaktpersoner på detta företaget
Camilla Jaconelli
+46 313375925, +46 734180925
Daniel Östling (Göteborg)
+46 31 337 58 15, +46 73 4180815
Dulce Goncalves
+46 31 3375801, +46 73 4180801
Roger Nilsson
+46 733175094
Erik Grundberg (Trollhättan)
+46 734 186495
Per Salander
+46 31-3375810, +46 734-180810
Marina Johannesson
+46 31-3375802, +46 734-180802
Anders Magnusson
+46 31 3375907, +46 734 180907
Jonas Raber
+46 734-376372
Susann Bergman
+46 734-378672