OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven och affärsinriktad projektinköpare med ett öga för både detaljer och helhetsperspektiv? Du kommer spela en nyckelroll i investeringsprojekt där du ansvarar för hela upphandlingsprocessen. Välkommen in med din ansökan idag!
OM TJÄNSTEN
I rollen som projektinköpare i investeringsprojekt är du en nyckelspelare i upphandlingsfasen och är loket i investeringsprojektets inköpsarbete. Du behöver förstå verksamhetsområdet för att hitta den bästa leverantören och leveransen för ändamålet. Vår kunds inköpsavdelning präglas av nyfikenhet, initiativ och ansvar. Engagemanget är högt och det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom gruppen.
Du erbjuds ett flexibelt arbetssätt, mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter i utmanande projekt.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
I rollen som projektinköpare inom investeringsprojekt ansvarar du för att driva hela inköpsprocessen, från tidig projektering till leverans och uppföljning. Du spelar en nyckelroll i att utveckla inköpsstrategier som säkerställer att leverantörerna levererar enligt fastställda krav på kvalitet, kostnadseffektivitet och tidsplan. Du kommer leda upphandlingsarbetet och ta fram förfrågningsunderlag, upprätta avtal, utvärdera anbud och säkerställa att alla affärsavtal bidrar till lönsamma och hållbara resultat. Du kommer jobba med utvärdering av risker, projektledning och processoptimering.
* Förbereda och dokumentera förfrågningsunderlag och avtal
* Leda upphandlingar med fokus på konkurrens och besparingar
* Förhandla affärsavtal och följa upp besparingar som KPI
* Genomföra marknadsdialoger och identifiera strategiska inköpsmöjligheter
* Säkerställa att upphandlingar följer tidsplan och hantera avvikelser
VI SÖKER DIG SOM
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Tidigare relevant arbetslivserfarenhet i liknande roll och/eller arbetsuppgifter
- Har mycket god system- och datavana i relevanta system och verktyg
Det är meriterande om du har
- En eftergymnasial utbildning inom logistik, inköp, ekonomi eller juridik med relevant inriktning
- Gedigen arbetslivserfarenhet av liknande roll och arbetsuppgifter
- Mycket goda kunskaper i relevant system och verktyg, ex. ERP-system, kontraktsverktyg och upphandlingsverktyg
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Social
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Intellektuellt nyfiken
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Information om kund delges i telefonsamtal
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231