OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker dig som har tillräcklig erfarenhet av investeringsprojekt och entreprenadupphandlingar för att vara självgående. Det finns både stora och små upphandlingar att driva. Kunden har ett förväntat huvudområde som är el och automation, ex styrsystemsbyten, ställverksuppgraderingar etc.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Relevant universitetsutbildning inom teknik, juridik eller ekonomi
- Minst 5 års erfarenhet av projektinköp inom entreprenader. (Med entreprenader menar vi upphandling inom mekanik (exempelvis svets, rörarbeten) och process samt upphandlingar inom el och automation (exempelvis styrsystemsbyten, uppgraderingar).
- God kunskap och van att arbeta med entreprenadjuridik och de vanliga förekommande avtalsformerna (AB/ABT (och ibland ABA).
- Van vid att självständigt driva inköpsarbetet i projekt och sluta avtal
- God kunskaper i svenska och engelska. Kan kommunicera och uttrycka sig väl i både tal och skrift.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Teknikintresserad
- Erfarenhet från energibranschen
- Erfarenhet att upphandla i privat regi.
Önskemål om personliga egenskaper:
- För att lyckas i rollen behöver du ha bra sinne för ekonomi, affärer och juridik
- Ditt arbetssätt präglas av långsiktighet samt en helhetssyn
- Du drivs av att nå dina mål, du är nyfiken, ansvarstagande och tar egna initiativ
- Du triggas av att bidra till lönsamhet och uppnå besparingar
- Du är en framgångsrik förhandlare
- Uppdraget innebär många kontaktytor varför det av stor vikt att du är lyhörd och trivs i samarbete med andra
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström