Projektinköpare till Terranor !

Projektinköpare till Terranor !

Arbetsbeskrivning

Projektinköpare
Terranor AB är en ledande leverantör av drift- och underhållstjänster för väginfrastruktur i Norden. Vi utför även mindre mark- och anläggningsarbeten som en del av vår lokala närvaro på olika orter i Sverige. En viktig nyckel till vår framgång är våra kompetenta och erfarna medarbetare inom Drift och underhåll av gator och vägar samt mindre anläggningsprojekt. Vi letar nu efter en Projektinköpare som vill vara en del av vår mycket intressanta och utvecklande förändringsfas, där du kommer att ha en stor möjlighet att påverka den framtida utvecklingen.
Rollen hos oss
Som projektinköpare ansvarar du för våra projektinköp. Du ingår i ett projektsupport team under ledning av Area manager med uppgift att tillsammans med platsledningen genomföra våra projekt i rätt tid, och till rätt kostnad och kvalitet.
Du involveras redan i anbudsprocessen och följer projekten från start till mål. Din huvudsakliga uppgift är att upphandla leverantörer som kan erbjuda de bästa lösningarna i förhållandet mellan pris och kvalitet, lägsta totalkostnaden för Terranor.
En del i uppdraget är att följa upp att leveranser till våra projekt sker i enlighet med överenskomna avtal med leverantörer. Det ingår även att upprätta inköpsbudget för våra projekt och följa projektens kostnader för produkter och tjänster mot inköpsbudget. Du ansvarar för att hålla i inköpsmöten tillsammans med platsorganisation och leverantör för att säkerställa inköpsavtalets uppfyllelse över tid samt tillsammans med Area manager och Platschef genomföra leveransuppföljning med utvalda leverantörer. Vi strävar att utveckla goda och långsiktiga relationer med våra leverantörer.
Du bidrar aktivt till att utveckla rollen som projektinköpare hos Terranor samt verktyg och systemstöd för inköpsarbetet.
Du ingår i Terranors inköpsgrupp som leds av vår centrala inköpsfunktion. Du rapporterar till Area manager.
Dina erfarenheter
Vi söker dig som har relevant universitets – eller högskoleutbildning inom inköp eller annat relevant område. Du ska ha erfarenhet av inköpsarbete från statliga eller kommunala upphandlingar gällande drift och underhåll eller mark och anläggnings entreprenader. Du har goda kunskaper i AMA samt vana att skriva avtal baserade på AB, ABT och AB-U. Förhandlingsvana är ett krav och vi förväntar oss att du har goda kunskaper i entreprenadjuridik.
Du ska ha mycket goda färdigheter i svenska, både i tal och skrift, samt ha goda kunskaper i engelska. Goda IT-kunskaper i bland annat MS Officepaketet ser vi som en självklarhet.
Dina egenskaper
Vi söker dig som motiveras av att utveckla och förbättra en verksamhet, samt av att uppnågoda resultat tillsammans med kollegor och leverantörer. Du har en förmåga att skapa och utveckla goda relationer med medarbetare, kollegor och leverantörer. Du uppskattar tydlighet, ärlighet och ordning och reda, vilket även speglar av sig på dig som person. Du ser möjligheter i stället för problem.
Du är självgående och drivs av ett högt engagemang med en inställning att vilja göra ditt bästa utifrån varje situation, både i självständigt arbete och tillsammans med andra. Du tycker om att jobba i projektteam och kommunicera med kollegor och leverantörer. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Ytterligare information
Anställningen är en tillsvidareanställning, vid behov tillämpas provanställning. Placering är förslagsvis i Växjö, Halmstad, Göteborg, Linköping, Jönköping eller på annan ort i mellersta och södra Sverige där vi har verksamhet. Se vår hemsida https://terranor.se/kontakt/#regional-contacts för våra etableringar.
Resor ingår i tjänsten. Tillträdesdag: Så fort som möjligt, enligt överenskommelse.
Kontaktpersoner
I denna rekrytering samarbetar vi med Staff Scandinavia Search . Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Senior Recruitment Consultant, Hans Forsslund vid Staff Scandinavia Search på 076-8517029 eller via hans.forsslund@staffscandinavia.se
Vi har ett löpande urval så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast 17 december 2021. Sänd din ansökan till cv@staffscandinavia.se . Skriv Projektinköpare Terranor i Ämnesfältet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: STAFF SCANDINAVIA SEARCH Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2022
  • Ansök senast: 2 mars 2022

Postadress

Biblioteksgatan 29
Stockholm, 11435

Liknande jobb


Purchaser

Purchaser

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024