OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Servistik har idag 5 verksamhetsområden och företaget har utvecklats i snabb takt det senaste året. Vi ser behov av att förstärka med en PA ansvarig och med denna roll kommer du att ha ett brett register av arbetsuppgifter där det systematiska arbetet med personalfrågor är huvudsaken. Vi ser en roll som innefattar både administrativt som praktiskt arbete, där du själv har möjlighet att utforma och påverka rollen. Du kommer att vara en länk mellan våra verksamhetsområden i personalfrågor och ansvara för att det blir en naturlig del av hela verksamheten. Du kommer att ha ett nära samarbete med våra verksamhetschefer och vara ett fungerande stöd i det löpande arbetet. Med dina kvalifikationer och erfarenheter ska vi tillsammans skapa en tjänst som är brett förankrad i hela företaget. Exempel på arbetsuppgifter (beroende på dina kvalifikationer) som kan vävas in i rollen är: - Ansvar för årliga rutiner och rapportering avseende personal/lönehantering - Upprätthålla kunskap om myndighetskrav och lagar inom personalområdet (LAS mm) - Ansvar/delaktig vid nyanställningar, introduktioner, personalavslut och vid behov delaktig vid löneförhandlingar och lönesättning. - Upprätthålla kompetensförteckning för personal och vid behov sammanställa material till utredningar om kompetenshöjning. - Ansvar/delaktig för upprättande och uppdatering av befattningsbeskrivningar. - Hantera diskussioner med fackliga företrädare, arbetsorganisationer. - Driva projekt avseende personalfrågor, t.ex utforma utbildningsplaner, genomföra utbildningar. - Hantera information (muntlig, digital, skriftlig) med sekretess och högt säkerhetstänkande. Du kommer organisatoriskt att rapportera till Administration/Ekonomi chef, där det idag finns funktioner som kavlitet/miljö, lön, PA, kundspecifika projekt. I utannonserad tjänst finns det därför önskemål om att vara mycket flexibel för att kunna ta till sig närliggande uppgifter. Vi tror att du: - Är i 30-års åldern. - Arbetar självständigt, är pålitlig och noggrann samt har lätt för att samarbeta. - Har god kommunikativ förmåga i tal och skrift och är utåtriktad. - Är självgående och drivande samt har förmåga att fatta beslut. - Har mycket god datorvana. - Har körkort. - Trivs med att vara en resurs för att andra samtidigt som du tar ansvar för egna arbetsuppgifter. - Har passande universitet/högskoleutbildning och/eller erfarenhet av PA arbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.