OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en kommunikatör till långt uppdrag på myndighet i Göteborg! Vi söker dig som är en riktig lagspelare och har erfarenhet av arbete som kommunikatör i minst 3 år samt kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande.
Känner du igen dig i beskrivningen? Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning
Uppdraget innebär att planera, genomföra och följa upp kommunikation om myndighetens stora projekt i Region Västra. Arbetet sker i nära samarbete med myndighetens projektchefer/projektledare/kommunikationsansvarig och andra funktioner inom projekten samt andra interna och externa intressenter, till exempel kommunerna. Kommunikatören analyserar och definierar, planerar och samordnar, producerar och genomför samt följer upp kommunikationsinsatser till utpekade målgrupper
Uppdraget innefattar till stor del även:
• att skapa och etablera kontaktnät, internt såväl som externt
• att påverka och driva kommunikationsfrågor
• att snabbt sätta sig in i nya uppgifter
• att snabbt presentera rätt kommunikationslösning
• att självständigt ta ansvar och prioritera mellan arbetsuppgifter
• att skapa goda relationer och samarbeten
• att snabbt sätta sig in i verksamhetens förutsättningar och behov
• att med sin yrkeskompetens som bas argumentera för sin lösning
• att snabbt fånga upp risker och möjligheter för att arbeta proaktivt med kommunikation
Vem är du?
Kommunikatören lägger stort fokus på relationsbyggande. Fungerande samarbeten är en elementär del av arbetet. Man arbetar systematiskt för att hitta, skapa och utveckla nära och tillitsfulla relationer som är viktiga för att arbetet ska fungera.
Vi söker dig som ska uppfylla följande;
• högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års (36 månader) arbetslivserfarenhet från liknande arbete inom kommunikation, marknadsföring och projektledning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör.
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
• kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• goda kunskaper (minst 1 års erfarenhet) i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) samt webbpubliceringsverktyget Episerver
• erfarenhet av att arbeta med enkäter
Det är meriterande om du har minst ett (1) års erfarenhet av att producera rörligt material och minst ett (1) års arbetserfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete.
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag hos vår kund i Göteborg på heltid 100 %. Övertid kan förekomma vid enstaka tillfällen. Uppdraget förväntas preliminärt starta 2024-04-01, med förutsättning att kontraktet trätt i kraft, och pågå i 23 månader. Du kommer att bli anställd av Jurek Talets och vara uthyrd till Trafikverket. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Emelie Kumlin på emelie.kumlin@jurek.se eller Elvira Björebäck på elvira.bjoreback@jurek.se
Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om Jurek
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52