OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund som är ett statligt bostadsbolag behöver nu starka upp sitt team med en projektkommunikatör! Uppdraget är på heltid och beräknat att starta 08-10-2023 och pågå till och med 30-09-2024.
Om uppdraget
Vår kunds kommunikationsenhet ansvarar för att utveckla, planera och driva bolagets interna och externa kommunikation. Enheten stöttar verksamheten med kommunikationskompetens på strategisk, taktisk och operativ nivå.
Rollen innebär främst kommunikationsstöd i projekt - med fokus på kund, i nyproduktions- och ombyggnadsprojekt. I uppdraget ingår att:
- kommunicera om projekt till berörda målgrupper via bolagets digitala kommunikationskanaler; extern webbplats, sociala medier och intranät
- kommunicera om projekt till berörda målgrupper via tryckta kanaler; trapphusinformation, brev och skyltning
- redaktionellt stöd, rådgivning och coachning kring budskap, kanalval, form, språk etc till organisationen
- tillsammans med projektorganisationen planera och arrangera informationsmöten för hyresgäster, samt att vara moderator vid dessa möten
- bidra till att utveckla och löpande förbättra vår interna och externa kommunikation med metoder, processer, arbetssätt och verktyg
Om dig
Du är en tydlig kommunikatör med erfarenhet av att planera, leda och följa upp kommunikationsaktiviteter. Du är självgående, initiativrik samt van att leda och strukturera ditt eget arbete. Du är både strategisk och operativ, kan hantera ändrade förutsättningar och anpassa arbetet därefter. Din roll är att hålla samman kommunikation i både stora och små projekt och du gillar att samarbeta med många olika kollegor och roller i bolaget.
Obligatoriska krav:
- Eftergymnasial utbildning inom media och kommunikation
- Erfarenhet av kommunikationsarbete i en liknande roll på en kommunikationsavdelning, byrå eller liknande arbetsplats
- Erfarenhet av att planera, leda, genomföra och följa upp kommunikations- utvecklingsinsatser
- Alltid mottagaren i fokus och är riktigt vass på att skriva
- Erfarenhet av att arrangera och leda möten
- Erfarenhet av arbete med digitala kanaler
- Goda kunskaper i svenska och engelska - tal och skrift
Meriterande krav:
- Erfarenhet inom fastighetsbranschen
- Fler språk
- Erfarenhet av att arbeta med Optimizely CMS (fd Episerver)
- Erfarenhet av att skapa video/rörligt material
Övrigt
-
Start: 08-10-2023
-
Slut: 30-09-2024
-
Omfattning: 100%
-
Placering: Stockholm
Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Sanna Jurén på 072 897 82 65.
Välkommen med din ansökan!