OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du utbildning, erfarenhet och intresse för kommunikation och vill arbeta hos en stor samhällsviktig aktör? Vi söker nu dig med ett gott öga för detaljer, planering och projekt som vill utvecklas i en spännande roll som projektkommunikatör. Låter detta intressant? Vi ser fram emot din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
I rollen som projektkommunikatör kommer du att bli en del av ett kompetent och engagerat team, som tillsammans ansvarar för att producera och administrera informations- samt visuella material för ett stort projekt inom organisationen. Detta innebär ett nära samarbete med flera enheter där du även stöttar i olika kommunikationsfrågor, både internt såväl som externt. Sociala medier och varumärkesbyggande är även en central del i arbetet.
Tjänsten avser inledningsvis en tidsbegränsad anställning fram till 2025-02-28 med möjlighet till att senare överrekryteras.
Du erbjuds
- Ett utvecklande arbete i en stor myndighet med goda karriärsmöjligheter.
- Ett brett kontaktnät.
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Sammanställa och formulera underlag till nyheter.
* Planera och vara med i genomförandet av samråd, informationsmöten, föreläsningar, event och besök.
* Granska och uppdatera publicerad information.
* Hålla koll på frågor som kommer via digitala plattformar och ge stöd till verksamheten genom att formulera förslag på svar.
* Föra dialog med entreprenörer om deras kommunikationsinsatser.
* Organisera och genomföra studiebesök ute på fält.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskoleutbildning inom ett relevant område, t.ex. media och kommunikation. Alternativt annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdigt.
- Har flera års erfarenhet av ett liknande arbete inom kommunikation.
- Har kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande.
- Har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet, redigeringsverktyg som t.ex. Photoshop samt webbpubliceringsverktyg som t.ex. Episerver, Sitevision.
- Har erfarenhet av att arbeta med enkäter.
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, då båda språken används dagligen i arbetet.
- Har B-körkort, då resor förekommer i tjänsten.
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av projektledning av arrangemang
- Har erfarenhet av korrekturläsning
- Har erfarenhet av att skapa presentationsmaterial anpassat för olika målgrupper
- Erfarenhet av fotografering
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Kommunikativ
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231