Projektkontorsadministratör

Projektkontorsadministratör

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en Projektkontorsadministratör till ett längre uppdrag hos myndighet,

Vi söker en erfaren projektkontorsadministratör som ska assistera ett projektkontor och en delportfölj hos myndighet. Uppdraget kan även innebära att administrativt assistera andra inom division System.
Du kommer att stödja delportföljledaren med planering, rapportering, dokumentation och kommunikation. Bland annat kommer du att ansvara för att administrera delportföljråd och upprätthålla rutiner avseende rapportering och uppföljning. Du ingår i projektkontoret och förväntas spela en viktig roll i projektkontorets effektiva framdrift genom att bidra till god struktur och ordning samt rätt information till rätt målgrupp i rätt tid. Du kommer även bidra till utvecklingen av projektkontoret genom att driva mindre förbättringsaktiviteter.
 
Arbetsuppgifter Skapa ordning och reda genom strukturerad och noggrann administration med hög servicegrad.
Planering, uppföljning och kommunikation av aktiviteter inom delportföljen och projektkontoret.
Administrera delportföljråd och möten för översyn av våra projektstyrgrupper, inklusive ta anteckningar och skriva protokoll.
Upprätta och distribuera målgruppsanpassad dokumentation och information till delportföljens och projektkontorets intressenter, bl.a. genom vårt intranät.
Upprätthålla rutiner avseende rapportering och uppföljning samt bistå och genomföra rapportering för delportföljens räkning.
Bidra i olika utvecklingsaktiviteter med syfte att utveckla projektkontorets ansvarsområden i samarbete med övriga projektkontorsmedlemmar.
Bistå med administration och dokumentation kring olika utbildningsinsatser, workshops etc.
Administrera diarieföring vid behov.

Krav Gymnasieexamen
 
Kompetens och Erfarenhet:
Minst 4-års dokumenterad arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter av stödjande, samordnande och koordinerande karaktär eller annan motsvarande roll.
Minst 2 års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter kopplade till processer och verktyg inom program- och projektstyrning.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
God datorvana inom MS Office
God samarbetsförmåga och initiativförmåga
Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
Pedagogisk och social förmåga
Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
Arbetar självständigt och målinriktat
Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
Strukturerad och serviceinriktad
Förmåga att jobba i grupp

Tidplan och omfattning
15-apr-2023 - 30-apr-2024
Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 80-100 % under hela uppdragstiden.

Intresserad?
För att söka tjänsten skickar du in CV via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Anne Tunhammar via e-post: anne.tunhammar@humancapital.se.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Human Capital
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 mars 2023
  • Ansök senast: 16 mars 2023

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024