Projektkoordinator

Projektkoordinator

Arbetsbeskrivning

Sveriges vackraste arbetsplats söker en

Projektkoordinator

med placering i Norrköping


Anlöpsservice utvecklar det smarta anlöpet
Som Projektkoordinator kommer du att tillhöra enheten för Anlöpsservice på Sjöfartsverket. Anlöpservice står inför en spännande transformation där vi arbetar med många utvecklings- och digitaliseringsfrågor som syftar till att skapa ett smartare anlöp.


Arbetsuppgifter
Som Projektkoordinator kommer du att delta i projekt och förbättringsaktiviteter inom Anlöpsservice. Ditt uppdrag är att stötta projektledarna med administration för de två större projekt ,vars syfte är att bidra till ett smartare anlöp. Du kommer ha en viktig roll i vår verksamhet och blir i många avseenden spindeln i nätet, då du kommer ha kontakter både internt inom Sjöfartsverket och externt med kunder och myndigheter.

Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
- Stödja projektens ledning med bl.a. planering och bokning av möten/konferenser.
- Föra protokoll, dokumentera samt diarieföra projektrelaterad information och dokumentation.
- Leda och koordinera arbetet rörande projektens påverkan på verksamhetens processer och förbättringsarbete.
- Skriva processrapporter och implementera nya rutiner i verksamheten.


Vem är Du?
Vi söker dig som har längre erfarenhet av administration samt är serviceinriktad och ansvarsfull.
För tjänsten krävs:
- Lägst gymnasial utbildning inom t.ex. ekonomi, logistik, samhälle eller motsvarande utbildning som vi bedömer likvärdig
- Minst fem års erfarenhet av projektadministration/projektkoordinering
- Gedigen erfarenhet av att självständigt planera, leda och genomföra uppdrag i projekt
- Erfarenhet av att hantera en eller flera av aktiviteterna; leverans, tidsstyrning, muntlig och skriftlig kommunikation eller presentation i samband med projekt, större möten eller konferenser.
- Erfarenhet att arbeta enligt projektstyrningsmodell såsom PPS eller liknande
- God allmän IT-förståelse
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Goda kunskaper i Microsoft Office, i synnerhet Excel

Meriterande:
- Erfarenhet av administration kopplat till projektstyrgrupper
- Eftergymnasial utbildning inom relevant område (ekonomi, logistik, juridik eller motsvarande som vi bedömer likvärdigt)
- Erfarenhet av arbete inom statlig och/eller offentlig verksamhet som vi bedömer relevant
- Erfarenhet av administration från större IT-projekt och/eller komplexa projekt
- Erfarenhet som Ekonom eller Controller
- Erfarenhet av administration i internationella projekt (arbetsspråk engelska)

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är kommunikativ, drivande och brinner för att ge god service och stöd till våra projektledare. Eftersom rollen till största del innefattar arbete under eget ansvar där du förväntas ta egna initiativ så behöver du vara självgående, ha hög ansvarskänsla och vara lösningsorienterad. Du behöver också ha en god samarbetsförmåga samt trivas med att jobba i en föränderlig miljö med högt tempo.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. För denna nivå av säkerhetsklassning ställs inte krav på svenskt medborgarskap, så du får gärna ha utländsk bakgrund. Befattningen kan innebära krigsplacering vid Sjöfartsverket.


Varför ska du välja Sjöfartsverket
Sjöfartsverket är ett tjänsteproducerande affärsverk inom transportsektorn. Vår arbetsmiljö är unik och vårt uppdrag är unikt – Sveriges vackraste arbetsplats. Vårt uppdrag ligger i att ansvara för att utveckla transport och sjöfart i linje med riksdagens och regeringens beslut. Vår affärsidé är att erbjuda effektiva sjövägar, moderna tjänster och maritimt partnerskap för tillväxt, konkurrenskraft och hållbar utveckling.

Sjöfartsverket erbjuder en trivsam arbetsmiljö med goda möjligheter att förena arbetsliv och privatliv. Vi har en tydlig identitet och ett starkt varumärke. Vi är en utvecklingsinriktad organisation och arbetar ständigt för att utveckla våra medarbetare samt för att upprätthålla våra nöjda kunder. Är vi rätt organisation för dig är det en självklarhet för dig att agera på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Vi arbetar aktivt för likabehandling och ser det som en självklarhet att du delar vår uppfattning.


Hur och när?
Tjänsten är en tillsvidareanställning, som inleds med 6 månaders provanställning och beräknas tillsättas snarast. Vi arbetar med löpande urval, intervjuer kommer att hållas vi Skype 4, 8, 11 och 12 mars.


Upplysningar:
Chef Anlöpstjänster, Maria Filipsson, 010-478 50 65.                   


Fackliga företrädare:
SACO Benjamin Hell, ST-Sjöfart Tapani Hoffrén, SEKO Bengt-Erik Johansson, samtliga kan nås via vår växel 0771-63 00 00.


Registrera din ansökan senast den 28 februari 2021
Diarienummer: 21-00936

Sjöfartsverket gör kontinuerliga och aktiva val kring exponering och rekryteringsstöd i varje rekrytering. Vi undanber oss därför direktkontakt av annonsförsäljare, bemannings- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sjöfartsverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2021
  • Ansök senast: 28 februari 2021

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024