OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till ett uppdrag hos en av våra kunder söker vi nu en projektkoordinator.
Tjänsten börjar som konsultuppdrag för att senare troligen gå över i anställning direkt hos vår kund.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
Du kommer vara med att planera upp ett stort projekt för en IT-lösning på ca 900 platser i Sverige. I detta projekt kommer du stötta och arbeta nära projektledare och projektmedlemmar i administrativa frågor samt koordinera projektrelaterade aktiviteter för att uppnå projektets mål och resultat. Du kommer att ansvara för att hantera och lösa löpande administrativa frågor inom projektet som exempelvis hantering av dokumentation, uppföljning av aktiviteter, resursplanering, ekonomisk uppföljning, stödja vid mötesbokningar och liknande.
Du kommer även att ansvara för sammanhållandet och uppdaterandet av enhetens dokument som beskriver aktuell och framtida leveranskapacitet med hänsyn till tillgängliga resurser för införanden av nya MRC kontakt.
Du kommer att vara ansiktet utåt mot kund och representera företaget vid möten.
Din profil och kvalifikationen
Vi ser gärna att du tidigare har haft någon form av kund- och användaransvar samt är van att kommunicera med olika personer ur både teknik- och användarperspektiv.
- Du har erfarenhet från någon form av ledning, är strukturerad och noggrann med bra prioriteringsförmåga
- Du har ett skickligt tillvägagångssätt med att koordinera flera aktiviteter parallellt
- Du är driven och kan lösa aktiviteter självständigt eller i grupp
- Du kan tänka dig att vara spindeln i nätet och med ett positivt mindset ta i där det behövs för att upprätthålla en god ordning och struktur
Formella krav
- Goda kunskaper i Excel och Powerpoint
- God dokumentations- och prestationsförmåga
- Goda kunskaper i svenska och engelska - i både tal och skrift
- Administrationsvana
Meriterande
- Socialt utåtriktad och förändringsbenägen
- Kundansvar/Kundvana och/eller servicekunskap i form av kundkontakt
- Teknisk kompetens och erfarenhet av Office365
- Projektarbete
- ITSM
- Körkort B
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Caroline Biverman på tfn: 0734-159380 eller caroline.biverman@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229