OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Egnahemsbolaget (Göteborgs Egnahems AB) startade 1933 som Småstugebyrån med uppdraget att göra småhus tillgängliga för en bredare allmänhet i Göteborg. Vi är en del av Framtidenkoncernen – en fastighetskoncern som ingår i Göteborgs Stad och är en av landets största fastighetsägare. Kontoret ligger i Hisings Backa och vi är ca 40 medarbetare.
På Egnahemsbolaget har vi lyxen att känna meningsfullhet i vårt jobb, varje dag. Vårt uppdrag är att bygga bostadsrätter och småhus som fler har råd att äga. Vårt långsiktiga mål är att minska bostadsbristen och bidra till ett mer hållbart Göteborg genom att bygga bostadsrätter och småhus främst i områden som domineras av hyresrätter. Sedan starten har vi byggt närmare 10 000 bostäder över i stort sett hela Göteborg.
Våra kärnvärden; Omtänksam, ansvarstagande, möjliggörande och inspirerande, beskriver vår värdegrund och hur vi arbetar.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och leda vår utvecklingsresa i samarbete med flera yrkesroller på vårt bolag?
Vi har sedan drygt ett år arbetat med att kartlägga våra processer och vårt arbetssätt och ska nu implementera dessa i bland annat vårt projekt- och portföljhanteringssystem Antura. Målsättningen är: Det ska vara lätt att göra rätt! Du kommer att bli en nyckelspelare i detta arbete.
I arbetet med att skapa en mer effektiv projektstyrning kommer du att leda utvecklingen av vårt projekt- och portföljhanteringssystem Antura, och utveckla systemet för att effektivisera och optimera användandet. Du kommer också att ansvara för vårt arbete inom Göteborgs stads Gemensamma Byggprocess (GBP) och koordinera leveranser av projektunderlag och dokument.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
• Du kommer att leda och implementera processer och arbetssätt i Antura.
• Du blir en länk mellan olika avdelningar för att kvalitetssäkra och optimera
verksamheten.
• Du blir den administrativa bryggan gentemot vår ekonomiavdelning och ansvarar för
att leveranser av underlag justeras och uppdateras.
• Skapa mallar och rapporter, ta fram underlag för analyser och koordinera
projektdokumentation t ex uppdragsbeställning och dokumentation till den nya
bostadsrättsföreningen.
• Ta fram underlag till vår nyckeltalsdatabas
• Förvalta vår byggprojektmall i Microsoft Office.
• Vara administrativt stöd till våra projektledare
Du sitter med i bolagets styrgrupp för Antura och du deltar också i Anturanätverk och GBP-nätverk i Göteborgs Stad.
Rollen förutsätter god känsla för samarbete och förmåga att skapa bra relationer såväl internt som i våra externa samarbeten. Du är dessutom duktig på att ta initiativ och har ett noggrant och strukturerat arbetssätt.
KVALIFIKATIONER
Vi tänker oss att du har en bakgrund /erfarenhet där du skaffat dig kunskap och förståelse för byggprocessen. Formellt tänker vi oss att du har en YH utbildning inom bygg eller fastighetsbranschen och ett brinnande intresse för systemutveckling och digitalisering.
Det är meriterande om du har arbetat i Sharepoint och Antura tidigare, men det är inte ett krav för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.