Projektkoordinator

Projektkoordinator

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av att få ner elräkningen? Nu har du möjligheten! Till kund inom energibranschen i Stockholm söker vi en projektkoordinator

Du kommer att representera kunden i olika forum och verka både internt och externt. Du är ansvarig för att självständigt planera dina åtaganden inom ditt ansvarsområde och rapporterar till programledaren.  

Kortfattade arbetsuppgifter som ingår i din roll som projektkoordinator

Dokumentera genom hela programtiden enligt gällande regelverk för dokumenthantering hos kunden
Diarieföring
Ansvara för att programmets dokumentation är i ordning i kundens system
Förbereda presentationer, kalla deltagare, protokollföra programmets möten och andra relevanta möten
Vid behov följa upp programmets aktiviteter internt, hålla ordning/följa upp via aktivitetslistor
Vid behov leda och driva egna möten avseende programmets ingående leveranser t.ex. dokumentation internt och externt
Administration av programmets tidplan, risker, resurser, on/off boarding och behörigheter i programmets system och verktyg
Stödja programledare och huvudprojektledare gällande programmets interna kommunikation
Vid behov stötta huvudprojektledare med dokumentation och administrativa uppgifter
Ansvara för insamling av indata vid rapportering från och till programmet och programmets intressenter te.x. samla in lägesrapporter, sammanställa indata för rapporteringen mm
Ansvara för uppföljning av erfarenheter, systematiska avvikelser och förbättringsåtgärder
Driva förbättringsåtgärder, effektivisering avseende administrativa rutiner, processer internt inom programmet och inom teamet programkoordinatorer 


Kompetens och erfarenhet

Minst 3 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att ha självständigt arbetat i program eller projekt som stöd/administratör/koordinator
Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word och Powerpoint
Minst 3 års erfarenhet att kommunicera med interna och externa kontaktytor som t ex beställare, sakägare
Högskoleutbildning minst 50p
Körkort (B-behörighet)


Meriterande

Minst 3 års erfarenhet av projektstyrningsmodeller eller projektstyrningsmetodik
Minst 1 års erfarenhet av stödjande roll till projekt, program eller linje hos aktör inom offentlig sektor
Minst 2 års erfarenhet från koordinerande roll, tex som teamledare


Anställningen är tillsvidare med start efter godkänt säkerhetskontroll. Arbetstiden är heltid. 50% distansarbete är möjligt.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 december 2023
  • Ansök senast: 15 december 2023

Liknande jobb


9 november 2024

Project Manager till Sollentuna

Project Manager till Sollentuna

8 november 2024

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

8 november 2024