OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som projektkoordinator tillhör du i it-avdelningens enhet för ledningsstöd it. Enheten för ledningsstöd utgör en administrativ resurs och arbetar med att stötta it-ledningens chefer och projektledare med ett ständigt pågående förbättrings- och utvecklingsarbete för att kunna erbjuda framtidens tekniklösningar för Åklagarmyndighetens samhällsviktiga verksamhet.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i en enhet som utgör ett stöd för andra enheter inom it-avdelningen.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
delta i och koordinera it-avdelningens planering av projekt, behovssammanställningar, uppföljning och riskhantering
sammanställa status- och riskrapporter samt
bistå med administrativt stöd i form av t.ex. mötesanteckningar vid olika möten.
Du kommer även ha en möjlighet att vara med och utveckla rollen som projektkoordinator.
I våra projekt och aktiviteter jobbar vi tätt tillsammans med myndighetens övriga organisation, särskilt med andra enheter på it-avdelningen och på huvudkontoret, men även med landets olika åklagarkammare. Vi arbetar ofta med externa parter såsom exempelvis Polismyndigheten och Domstolsverket.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Vi söker dig som har
eftergymnasial utbildning med inriktning mot it-projekthantering eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig,
flera års väl vitsordad erfarenhet av projektadministration inom it,
ett genuint intresse för digitaliseringsfrågor,
goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Det är meriterande med erfarenhet från projektadministration av it-projekt inom rättsväsendet.
Som person vill vi att du
är öppen och lyhörd med en god social och kommunikativ förmåga,
är driven och självgående,
är strukturerad, organiserad och har god förmåga att planera och följa upp ditt arbete,
har en god samarbetsförmåga och är van att samarbeta med olika typer av specialistkompetenser, såväl tekniska som verksamhetsmässiga,
är flexibel, lösningsorienterad och har en god förmåga att leda andra.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Vi ser gärna att du skickar in din ansökan på svenska.
Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll. Svenskt medborgarskap är ett krav för denna anställning.
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.
Åklagarmyndigheten är en modern arbetsplats som möjliggör distansarbete i hög omfattning, vilket gör att många medarbetare på it-avdelningen till största delen arbetar och träffas virtuellt. Här kan du läsa mer om de anställningsförmåner vi har på Åklagarmyndigheten.
Åklagarmyndigheten är en beredskapsmyndighet. Vid en anställning kan du komma att krigsplaceras på Åklagarmyndigheten. Läs mer under Jobba hos oss .
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi närmare 2 000 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.
Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Ansök redan i dag!