Arbetsbeskrivning
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Projektet Medarbetarresan söker en projektkoordinator inför 2025 och 2026.
Medarbetarresan är ett kommungemensamt projekt som drivs av HR-strategiska avdelningen och involverar samtliga förvaltningar.
Projektets mål är att förenkla vardagen för organisationens chefer och administratörer. Detta gör vi genom att skapa en ny plattform som samlar, kvalitetssäkrar och effektiviserar chefens administrativa uppgifter vid rekrytering, anställning, introduktion och avslut av tjänst.
Är du en person som gillar utveckling och ser möjligheter snarare än problem? Är du grym på att samarbeta och har förmågan att prioritera och organisera? Då kanske du är vår nya projektkoordinator!
ARBETSUPPGIFTER
Som projektkoordinator i projektet Medarbetarresan kommer du att arbeta nära samtliga projektmedlemmar och ha tät kontakt med vår leverantör för att samordna och säkerställa leverans. Du kommer att vara delaktig i alla faser av projektet, det vill säga planering, tester, implementering och uppföljning.
Projektkoordinatorns huvudsakliga arbetsuppgifter är att
- stödja vår projektledare i planering och genomförande av projektet
- kontinuerligt följa upp projektets aktiviteter och leveranser
- självständigt driva och genomföra projektaktiviteter
- hålla löpande kontakt med leverantör och utvecklare
- agera systemförvaltare i nära samarbete med Personalkontorets övriga systemförvaltare, vilket innefattar kontinuerligt arbete med informationssäkerhet, dokumenthantering och kontinuitetsplanering
- fungera som katalysator mellan projektgruppen och projektets slutanvändare under implementeringen av den ny plattform som projektet arbetar fram
-utbilda och ge support till användarna under implementeringen
- ansvara för projektadministration.
KVALIFIKATIONER
- Förmåga att ta initiativ och självständigt driva arbetsuppgifter och processer framåt.
- Mycket god digital vana och systemförståelse.
- Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift och möta olika intressenter.
- Erfarenhet av projektledning/koordinering, systemförvaltning och/eller implementering av nya arbetssätt.
- Förmåga att hålla ett helhetsperspektiv och se hur olika delar samverkar.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Intervjuer kommer att ske under vecka 2 och 3.
Projektanställning till och med 2026-12-31
ÖVRIGT
Tidsbegränsad anställning till och med 2026-12-31.
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!