OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om FordonsData
FordonsData Nordic AB är ett IT-företag med lång erfarenhet av utveckling och implementering av affärssystemet Kobra II för fordonsbranschen. Företaget grundades 1991 och har sedan dess haft en expansiv utveckling och består idag av ca 130 medarbetare.
Om tjänsten
IT-avdelningen på FordonsData behöver förstärkning av en driven projektkoordinator.
Avdelningen består idag av ett tiotal tekniker och specialister som arbetar dels med löpande drift av vår infrastruktur och med kundprojekt. Din roll blir främst:
• Koordinering och planering av avdelningens resurser genom att stämma av med kunder och planera in inkomna projekt på lediga medarbetare utefter projektets art och medarbetarnas kompetensområden.
• Aktivt driva planeringen för att resurserna ska nyttjas optimalt
• Följa upp och rapportera projekt och uppgifter till avdelningschef respektive projektledare.
• Delta i uppstartsmöten
• Offerera och hantera kundkontakt vid beställning av mindre uppdrag inom avdelningen
Tjänsten är en heltidstjänst och vårt kontor hittar du i nyrenoverade lokaler i Lund. Minimalt med resor förekommer i tjänsten.
Kvalifikationer
Du har minst 5 års erfarenhet av att arbeta med projektadministration eller koordinering, gärna inom IT/teknikbranschen. Som person är du ansvarstagande och noggrann. Du har ett positivt och affärsmässigt förhållningssätt som bidrar till ett bra arbetsklimat. Din förmåga att växla mellan att se helheten och viktiga detaljer är god samt att kommunicera dessa för att skapa förståelse för projektens innehåll och utmaningar hos dina kollegor.
Varför arbeta hos oss?
På FordonsData arbetar vi tillsammans, med visionen att vara den självklara parten för smarta affärslösningar i fordonsbranschen. Vårt arbetssätt genomsyras av affärsmässighet och glädje. Varje dag har vi gemensam frukost och det finns möjlighet att träna en timme i veckan på betald arbetstid. Hos oss får du också en förmånlig pensionsavsättning, möjlighet till bonus, friskvårdsbidrag och subventionerad lunch. Det finns goda utvecklingsmöjligheter och vi har en årlig utbildningspott som säkerställer din och företagets kompetens.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast den 14 februari 2020. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Telefon- och mailförsäljning med anledning av denna annons undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Schultz