OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Under kommande åren kommer förarlösa gruvtruckar att införas i Aitik vilket innebär stora förändringar i hur verksamheten bedrivs. Vi söker dig som vill vara med och driva denna förändring och skapa framtidens Aitik. För genomförandet av Truckautomationsprojektet kommer en dedikerad projektavdelning att etableras och där kommer du att ingå.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innebär att du ansvarar för projektadministrationen. Du kommer att arbeta med uppdatering och uppföljning av projektplaner. Stödja förberedelser och genomförande av styrgruppsmöten och andra projektmöten samt säkerställa att korrekt dokumenthantering sker inom projektet. Du ska se till att effektiva arbetssätt och verktyg används. Du kommer att arbeta nära projektledningsgruppen med att lösa dagliga åtgärder och avvikelser samt säkerställa en långsiktig framgång för projektet.
I ditt ansvarsområde ingår bland annat att
· Uppdatering och uppföljning av projektplaner och scheman.
· Säkerställa att korrekt dokumenthantering sker inom projektet.
· Delta i projektplanering för att uppfylla företagets mål.
· Ansvarig för höga EHSQ-standarder och efterlevnad.
· Bidrar till Boliden Aitik och koncernens framgång och tillväxt.
· Projektledning för resursplanering och projektkontroll (PPS).
· Bygga upp och upprätthålla god kompetens inom arbetsområdet.
· Andra relevanta uppgifter som kan krävas från tid till annan.
Du kommer att företräda Truckautomationsprojektet som ambassadör. I din roll ingår även att bistå vid externa kontakter såsom branschorganisationer, leverantörer och studiebesök.
Tjänsten är placerad i Aitik, Gällivare och du kommer att rapportera till Avdelningschef för Truckautomation och kommer att ingå i den centrala projektgruppen.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdigt. Du har flera års erfarenhet av projektarbete och kunskap om gruv- och processindustri.
Som person är du social, kreativ och tar initiativ för nå resultat. Du uppskattar samarbete och tycker att en öppen kommunikation är en självklarhet för att nå framgång. Du är en analytisk problemlösare som är beslutsam och som entusiasmeras av nå resultat.
Ett krav är att du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift samt Körkort, klass B.
Du som söker delar våra grundläggande värderingar; omsorg, mod och ansvar och utövar ditt ledarskap i enlighet med dessa. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare med tanke på kön, ålder, etnicitet m.m. Hos oss deltar alla medarbetare aktivt för att nå en säker och bra arbetsmiljö, arbetsmiljöfrågor har högsta prioritet.
Upplysningar
Ytterligare upplysningar lämnas av Avdelningschef Rikard Mäki tfn 070–299 82 53 eller rikard.maki@boliden.com
Facklig information
Simon Granström, Ledarna tfn 070-228 58 23, Anders Karlsson Unionen tfn 0970-72 90 69, Holger Rilinger, SACO tfn 0910-70 57 59.
Ansökan
Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på vår arbetsplats och välkomnar alla sökande. Din ansökan behandlas i enlighet med GDPR. Ansökan med CV lämnas via ansökningsikon ”Ansök” i annonsen på vår hemsida www.boliden.com – Karriär – Lediga jobb.
Frågor angående din ansökan besvaras av HR Anna-Lena Olofsson tfn 070-508 59 37 eller anna-lena.olofsson@boliden.com
Sista ansökningsdag är den 6 juni 2022
Urval och intervjuer sker löpande.
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes då vi sköter rekryteringen själva.