Projektkoordinator fastighet/bygg

Arbetsbeskrivning

Ludvika Kommunfastigheter AB är kommunens fastighetsbolag som bl.a. ansvarar för förvaltningen av kommunens alla verksamhetslokaler. Företaget är också moderbolag till kommunens bostadsbolag LudvikaHem AB i en gemensam fastighetskoncern. Ludvika Kommunfastigheter AB och LudvikaHem AB har en gemensam organisation för de båda bolagen. Tillsammans är vi 130 mycket engagerade medarbetare som förvaltar totalt 462 000 kvm kommunala verksamhetslokaler, kontor, affärslokaler och bostäder. Bolagen omsätter tillsammans 400 miljoner under 2013. Vårt uppdrag är att kunna erbjuda ändamålsenliga lokaler och bostäder med en god service till alla våra kunder.

Vårt mål är bland annat att vara den ledande fastighetsorganisationen i regionen och den attraktivaste arbetsgivaren i kommunen. Vi erbjuder en arbetsplats med gott arbetsklimat, högt i tak och stort inflytande. Just nu bygger vi upp en ny stark fastighetsorganisation som blir en viktig del i kommunens expansion och tillväxt och söker därför fler drivande medarbetare.

Vi söker vi nu: projektkoordinator fastighet/bygg

Arbetsuppgifter: Du ingår som en av sex medarbetare i enheten Teknik och Miljö som har ansvar för ny- och ombyggnation, myndighetsfrågor, ramavtal och upphandlingar för Ludvika Kommunfastigheter. I denna tjänst kommer du att arbeta som koordinator/projektledare för fastighetsinvesteringar och planerade underhållsåtgärder inom kommunens fastighetsbestånd.

Du har en samordnande funktion för pågående projekt på avdelningen och ansvarar för ekonomiska sammanställningar, upprättande av tjänsteskrivelser, fakturahantering och myndighetskontakter. Du kommer också själv att arbeta med projektering och projektledning av investeringsprojekt och andra förekommande arbetsuppgifter avseende administration och byggnadsspecifika frågor inom gruppen Teknik och Miljö.

Kvalifikationer: Lämplig erfarenhet för tjänsten är bakgrund som byggprojektledare, platschef och liknande eller erfarenhet från fastighetsförvaltning/fastighetsadministration. Vi ser gärna att du har högskoleutbildning inom ekonomi, förvaltning, byggnadsteknik o dylikt men du kan också ha byggt upp din kompetens genom gedigen erfarenhet inom relevanta verksamhetsområden. Annan erfarenhet av intresse för tjänsten är kunskap om offentlig upphandling och kunskaper i Auto-Cad. Körkort är ett krav då arbetsområdet omfattar hela Ludvika kommun.

Personliga egenskaper: Du är en självständig och driven person som arbetar strukturerat och lösningsorienterat. Vår verksamhet kräver att du har ett affärsmässigt förhållningssätt och kvalitetsfokus. Du är bra på att samverka med dina kollegor inom verksamheten och du företräder Ludvika Kommunfastigheter på ett positivt sätt mot våra kunder och uppdragsgivare.

ANSÖKAN: I den här rekryteringen samarbetar Ludvika Kommunfastigheter med Lundin & Boström. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta gärna rekryteringskonsult Anna-Karin Malmgren 0243-22 65 30. Vi tar endast emot ansökan via www.lundinbostrom.se. Sista ansökningsdag är 2013-11-10.

Välkommen till Ludvika i Södra Dalarna!
http://www.lundinbostrom.se/lediga-tjanster/?aguid=56DC5DC46A3E46B0BF22CFCA2A3C94B9&site=lundinbostrom&subsite=

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterare Therese Klintman
0243-226620 070-3307310
Rekryterare Therese Klintman
070-3307310
Ola Lundin
070-535 54 07
Anna Karin Malmgren
0243226692
Rekryteringskonsult Anna-Karin Malmgren
0243226530
Rekryteringskonsult Peter Boström
073-826 71 00 073-826 71 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lundin & Boström AB Borlänge
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 25 oktober 2013

Besöksadress

Forskargatan 3
Borlänge

Postadress

Forskargatan 3
Borlänge, 78170

Liknande jobb


11 oktober 2024

Teamleader Skiduthyrning - Lofsdalens Fjällanläggningar AB

Teamleader Skiduthyrning - Lofsdalens Fjällanläggningar AB

10 oktober 2024

Byggarbetsledare

9 oktober 2024