OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du minst en avslutad gymnasieutbildning, och erfarenhet av att ha arbetat med event, administration och koordinering? Är du därutöver en relationsbyggare av rang, social och kommunikativ? Om du även är en strukturerad och organiserad person – så läs gärna vidare! Även personer med akademisk utbildning i början av sin yrkesbana är av intresse.
Om tjänsten
Vi på Perido hjälper nu vår kund att hitta en projektkoordinator. Kunden i fråga arbetar för att erbjuda bästa möjliga förutsättningar för befintliga företag att växa, och för nya företag att etablera sig i Stockholmsregionen. Du blir en del av ett team, där du ges tillfälle att vara med i en verksamhet som just nu utvecklas framåt och får goda möjligheter att ta för dig och påverka din egen roll inom satta ramar. Kontoret är beläget på Kungsholmen i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Projektkoordinator kommer du att jobba projektöverskridande med att hjälpa och administrativt stötta avdelningen de olika projektledarna. Ni arbetar i nära samarbete med att koordinera och planera näringslivsevent, boka möten och annat administrativt arbete. Det är ett mycket varierande arbete, där dina dagliga åtaganden kan innebära:
Koordinering kring evenemang, workshops och möten
Ta fram och underhålla projektdokumentation
Bokningar, kontakt med andra (både internt och externt som företag/hubar etc.)
Administrativt stöd till projektledningen
Bistå i den ekonomiska planeringen och uppföljning
Du ska aktivt kunna komma med idéer och bistå projektledare i bästa vägen framåt vad gäller event.
Du behöver vara en spindel i nätet vad gäller kommunikation för att på bästa sätt kunna marknadsföra våra event.
Ha god möjlighet till att kunna ha en öppen och strukturerad dialog med en stor del samarbetspartners.
Bistå i arbetet med att sammanställa både resultat och ekonomi för respektive evenemang och rapportera dessa vidare till aktuell projektledare
Dina egenskaper
För att du ska lyckas och trivas i rollen, ser vi att du har vissa personliga egenskaper. Först hoppas vi att du är noggrann och strukturerad. Du är en ansvarstagande person som gärna tar egna initiativ, och arbetar proaktivt. Viktigast för rollen är du är en utåtriktad och skicklig relationsbyggare. Du har förmågan att sätta dig in i olika typer av människors situationer, och förstår hur du mest effektivt når ut till dem. Vidare ser vi att du är en flexibel och open-minded person, som trivs i en föränderlig miljö. Du bör utan problem kunna ställa dig inför en större grupp av personer och kunna presentera ditt arbete.
Är det just dig vi letar efter?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Minst en avslutad gymnasieutbildning
Erfarenhet av att arbetat med olika event och koordinering
God dator- och systemvana
Vana att arbeta med grupper och har lätt för att tala inför andra och uttrycka dig tydligt inför en större grupp
Har lätt för att formulera projektplaner/skrift på ett tydligt sätt
Möjlighet att på ett bra sätt kunna återkoppla och presentera ekonomiska kalkyler
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, på svenska och engelska
Meriterande:
Erfarenhet av att ha jobbat med näringslivsengagemang
Ytterligare språkkunskaper
Erfarenhet av att driva eget företag
Att ha arbetat med personer i utanförskap för att skapa inkludering, främst mot de målgrupper staden har pekat ut som prioriterade; kvinnor i ytterstaden, kvinnor, personer med utländsk bakgrund, personer från socialt utsatta områden, ungdomar samt funktionshindrade.
Ange enligt ovan gärna vilka grupper du tidigare har arbetat med! Eller på vilket annat sätt du kan bidra till att stärka dessa gruppers roll inom entreprenörskap och tillväxt.
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag under 1 år med chans till förlängning. Tillträde så snart som möjligt.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida direkt via annonsen. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén, du kan nå henne via amanda.delven@perido.se.
Om du har några övriga frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se. Ange tjänsten referensnummer 33078 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 900 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.