OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stadsledningskontoret är kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges förvaltning. Kontorets uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i att leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads verksamheter, ekonomi och övrig strategisk planering.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker just nu inom avdelning kvalitet och verksamhet en erfaren projektkoordinator för en tidsbegränsad anställning inom området digitalisering. Avdelningen ingår i område Utveckling av stadens verksamheter. Avdelningens uppdrag är att samordna och driva utveckling av övergripande frågor inom kvalitet, digitalisering, innovation, ledarskap och organisationskultur. Avdelningen stödjer implementering av beslut och uppdrag fattade av kommunfullmäktige, kommunstyrelse och i vissa fall förändrad lagstiftning. I uppdraget ingår även stadsövergripande frågor som rör mänskliga rättigheter, jämställdhet och nationella minoriteter. Inom avdelningen finns ett digitaliseringsteam som arbetar med att skapa goda förutsättningar för stadens förvaltningar och bolag att arbeta med stadengemensam och verksamhetsnära utveckling där digitaliseringen är en metod för detta.
Avdelningens uppdrag är att stödja förvaltningar och bolag i deras implementeringsarbete av politiska beslut, lagar eller nya styrande dokument. Just nu pågår ett större stadenövergripande förändringsarbete med att införa en ny styrmiljö inom digital utveckling och förvaltning med påverkan på stadens samtliga förvaltningar och bolag. Som projektkoordinator kommer du bland annat att ansvara för att planera arbetet kring projekt inom digitaliseringsarbetet. Det innefattar att samordna och koordinera arbetet gentemot förvaltningar och bolag samt backoffice. Du kommer att ha ett övergripande administrativt ansvar samt bistå projektledare och kollegor i teamet med diverse uppgifter. En viktig arbetsuppgift är att koordinera möten och hantera dokumentation av dessa. Du förväntas arbeta både självständigt och i nära samarbete med kollegor, förvaltningar och bolag samt andra samarbetspartners så som andra kommuner och universitet.
KVALIFIKATIONER
För detta uppdrag behöver du ha relevant högskoleexamen inom exempelvis samhällsvetenskap, statsvetenskap eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som lämplig.
Vi vill att du har några års dokumenterad erfarenhet av liknande koordinatorsroll. För att lyckas i uppdraget behöver du ha erfarenhet av administrativt arbete, kunna arbeta självständigt och vara strukturerad.
Då vårt uppdrag är mångfacetterat kräver rollen en god strategisk och analytisk förmåga. Du behöver vara mål- och resultatorienterad med en förmåga att se helheten före delarna. I rollen krävs att du kan hantera att ha flera olika arbetsuppgifter samtidigt, vilket innebär att du ser och förstår vikten av samarbete såväl intern som externt.
Vi arbetar med att kontinuerligt förbättra och utveckla vårt arbete så förändringar är ett naturligt inslag. Är du dessutom prestigelös och vill utvecklas tillsammans med dina kollegor så kommer du att trivas på vår avdelning.
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi på Stadsledningskontoret vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.