Projektkoordinator inom HR-admin till aktör inom transportindustrin

Projektkoordinator inom HR-admin till aktör inom transportindustrin

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig med erfarenhet inom HR-området som nu är på jakt efter ett nytt spännande uppdrag! Om du trivs i den stöttande och koordinerande HR och dessutom har goda kunskaper i att driva projekt kan detta vara en intressant tjänst för dig!
Om tjänsten
För vår kunds räkning söker vi på Perido en projektkoordinator inom HR-admin. Företaget är en världsledande leverantör av transportlösningar och tillsammans med partners och kunder driver dom omställningen till ett hållbart transportsystem. Tjänsten är placerad på vår kunds stora huvudkontor i Södertälje med viss möjlighet till distansarbete.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I den här tjänsten kommer du arbeta mycket med ett projekt som handlar om att digitalisera företagets arkiv i samband med en stundande flytt. Uppdraget innefattar även vanliga arbetsuppgifter inom HR, så som att administrera allt vid en ny anställning, det som kan ske under en anställning – ex. tjänstledighet, byte av lön, byte av tjänsteställe, friskvård, pensioner m.m. – samt det administrativa kring en avslutad anställning.
Dina egenskaper
För att lyckas i det här uppdraget ser vi att du är en skicklig administratör som är ordningsam, noggrann och strukturerad, samt har ett gott öga vad gäller prioritering av arbetsuppgifter. Vi tror att du trivs när tempot är högre och med god samarbetsförmåga och stort engagemang ser du till att alltid ge den bästa servicen. Du värdesätter kvalitén i det du levererar och tar ansvar för ditt arbete.
Låter det här som en intressant utmaning? I så fall vill vi gärna veta mer om dig, så skicka in din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
HR-profil med viss erfarenhet (minst 1 år) från HR-administration eller annat HR-område (personaldata, anställningsavtal eller HR affärspartners uppgifter)
Erfarenhet av att arbeta med ett stort HR-system (helst SAP/Framgångsfaktorer), förtrogenhet med ärendehanteringssystem som t.ex ServiceNow, och en bakgrund inom olika systemlösningar och projektledning
Förmåga att använda IS/IT-administrativa system för att ge effektivt stöd och förbättra effektivitet i den dagliga verksamheten
Kunskaper i att arbeta med MS Office 365, särskilt Excel
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag mellan slutet av februari och slutet av juni.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/lediga-jobb/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på fredrika.lundmark@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34385 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och idag är vi fler än 50 medarbetare internt, med över 1300 konsulter på uppdrag runt om i Sverige. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2024
  • Ansök senast: 7 mars 2024

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

19 december 2024

Junior HR-konsult

Junior HR-konsult

18 december 2024

18 december 2024

Vikarierande HR-konsult

Vikarierande HR-konsult

18 december 2024