OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Under förvaltning Psykiatri, habilitering och hjälpmedel ligger verksamhetsområde (VO) hjälpmedel med uppdrag att säkra en effektiv och patientsäker försörjning av förskrivningsbara hjälpmedel. VO hjälpmedel arbetar också utifrån ett beslut taget av Regiondirektören 2015 att ta över alla hjälpmedelsområden som finansieras av Region Skåne och förskrivs till patient. Detta arbete bedrivs i form av verksövergripande införandeprojekt. VO hjälpmedel vision är att förenkla för våra samarbetspartners genom att vara en tydlig och modern organisation med ett starkt leverans- och patientfokus.
Enheten strategisk styrning är en del av VO hjälpmedel och enhetens uppdrag är att ta ett helhetsansvar för verksamhetsområdets hjälpmedelssortiment, förvalta hjälpmedelsanvisningarna samt driva införandeprojekt av nya hjälpmedelsområden. Detta görs genom att enheten tar sortimentsansvar för nio hjälpmedelsområden (diabetes, hörsel, medicinska behandlingshjälpmedel, syn, rörelse, inkontinens, kommunikation/kognition, nutrition och ortopedtekniska hjälpmedel) samt ger verksamhetsstöd till verksamhetsområdet och vårdgivare.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill arbeta i projektform med administration, koordinering, och kommunikation som främsta uppgifter. I din roll som projektkoordinator kommer du ha ett övergripande administrativt ansvar för flera projekt samtidigt, stödja projektledarna med diverse olika arbetsuppgifter. Tjänsten passar dig som är intresserad av kommunikationsfrågor.
Projektkoordinatorns huvuduppdrag är att bidra till att projektet genomförs på ett effektivt och ändamålsenligt sätt i förhållande till projektdirektiv, aktivitetsplan och budget. Detta genom att arbeta med projektadministration samt att stödja projektledarna i deras arbete med att planera, följa upp och redovisa sina respektive verksamheter. Andra uppgifter är att koordinera gemensamma aktiviteter inom projektet och att utarbeta kommunikationsplaner, göra enkäter, ta fram underlag till möten och nyhetsbrev. Vidare ingår det i tjänsten att även arbeta med andra administrativa uppgifter inom enheten.
Som medarbetare hos oss har du stort inflytande över ditt ansvarsområde och kommer arbeta processbaserat och med LEAN arbetsmetoder för att uppnå ständiga förbättringar. Du blir en del av ett team med 15 medarbetare med ansvar för de olika hjälpmedelsområdena, införandeprojekt, hjälpmedelsanvisningar, ekonomisk uppföljning, digitaliseringsfrågor och processutveckling. Dina kollegor tillhör olika yrkeskategorier såsom sjuksköterska, arbetsterapeut, logoped, dietist, controller, jurist och audionom vilket skapar en dynamisk grupp. För oss är det viktigt att du bidrar till enhetens verksamhetsutveckling och arbete med ständiga förbättringar. Hos oss erbjuds du även goda möjligheter till kompetensutveckling.
KVALIFIKATIONER
För att vara rätt person för rollen har du minst gymnasieexamen och gärna eftergymnasial utbildning med inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant samt minst fem års relevant yrkeserfarenhet. Vidare behöver du möta följande behörighetskrav:
• Flerårig erfarenhet av projektadministration och av arbete med kommunikation
• Erfarenhet av projektkoordinering och planering
• Mycket god IT-vana och särskilt av MS Office
• Goda språkkunskaper i svenska i både tal och skrift
Vidare ser vi det som meriterande om du har:
• Arbetserfarenhet av hjälpmedelsverksamhet
• Kunskaper i MS Project
• God kännedom om Lagen om tillgänglighet
Vi tycker det är viktigt att du trivs och har roligt på jobbet och därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
För att trivas i den här rollen tycker du om att koordinera arbetet och är van vid att hantera olika arbetsuppgifter samtidigt. För att lyckas i rollen är du serviceinriktad, vilket präglas av gott bemötande, respekt och samarbetsförmåga. Som person är du lösningsorienterad, nyfiken på nya lösningar och arbetssätt samt har förmåga att förstå och sätta dig in i komplexa frågor. Vidare är du ansvarsfull, mycket strukturerad och tar gärna initiativ. Du är trygg med att arbeta självständigt i det dagliga arbetet men stimuleras även av att arbeta i team. Då arbetet sker i nära samverkan med både interna och externa aktörer värdesätter vi att du har lätt för att skapa och underhålla goda relationer samt att du är pedagogisk och kommunikativ i såväl tal som skrift.
I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig!
Vi planerar att hålla intervjuer den 10, 17 och 18 juni.
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Förvaltning Psykiatri och habilitering är en av Region Skånes sex hälso- och sjukvårdsförvaltningar. Verksamheten omfattar den offentligt drivna psykiatrin samt habiliteringen i hela Skåne med cirka 4 000 medarbetare. I uppdraget ingår bland annat vård, habilitering, rehabilitering, hälsoarbete och forskning. Inom psykiatrin finns fem akutmottagningar, barn- och ungdomspsykiatri, rättspsykiatri och vuxenpsykiatri. Inom habiliteringen finns barn- och ungdomshabilitering, vuxenhabilitering och syn-, hörsel- och dövverksamhet. Hjälpmedelsverksamheten med sina 140 medarbetare, består av fem mottagningar som finns representerade i Malmö, Lund, Kristianstad och Helsingborg samt enheterna logistik, strategisk styrning och stöd och support. Välkommen!
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.