OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vår kund arbetar med upphandlingar inom fastighetsbranschen. De befinner sig i ett intensivt förändringsarbete med implementering av flera nya system för verksamhetsstöd. De söker nu för ett längre uppdrag en erfaren och kvalificerad projektadministratör till ett av de större projekten. Tjänstens omfattning är till en början 50% i arbetstid, med möjlighet att arbeta heltid framöver.
Tjänsten
Tjänsten är placerad på kontoret i Globen, söder om Stockholm. Här arbetar 30 engagerade personer varav 14 personer enbart med upphandlingar. Din roll som projektadministratör kommer framöver även inkludera arbetsuppgifter inom marknad, såsom ansvar för databasers innehåll, sätta samman och uppdatera presentationsmaterial, utföra/samordna utskick, backup ang webbpublicering osv.
Arbetsuppgifter
I rollen som projektkoordinator har du bland annat följande arbetsuppgifter:
• Planera och samordna projektet tillsammans med/under ledning av projektledare
• Skriva protokoll och sammanställa projektadministration
• Administrativt och aktivitetsmässigt stöd, exempelvis planera och samordna aktiviteter
• Koordinera projektmedlemmar
• Ansvarig för masterdata
• Uppdatera hemsidan (FAQ, texter, bilder)
• Samla in avvikelser
Kvalifikationer
För att passa i rollen som projektkoordinator ser vi gärna att du har följande kvalifikationer:
• Tidigare erfarenhet av liknande roll och arbetsuppgifter
• Erfarenhet från projekt inom IT-systemimplementation
• Bekväm med och förståelse för IT-terminologi (ex CRM, databas, integration)
• Mycket stor vana av Officepaketet, främst Excel och Powerpoint
• Marknadskunskaper är meriterande
• Vana av arbete i Indesign, Photoshop och webbredigering är meriterande
• Erfarenhet från offentlig verksamhet eller fastighets- och/eller byggbranschen är meriterande
• God kommunikativ förmåga i tal och skrift
Tjänsten som projektkoordinator är en rolig och viktigt roll och du kommer att lära dig mycket. För att lyckas är det viktigt att du är noggrann, initiativtagande och positiv. Du kan arbeta självständigt samtidigt som du trivs med att arbeta i team. En god kommunikativ förmåga i svenska språket är viktigt och en förutsättning för att bli framgångsrik i ditt arbete med många kontakter mot medlemsbolag, leverantörer och kollegor. För rätt person finns möjlighet att arbeta 50% som marknadskoordinator, där en av de viktigaste arbetsuppgifterna blir att delta i projektet att implementera nytt CRM-system, förvalta och se över intern utbildning gällande systemet.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström
Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719