Projektkoordinator / Launch Manager för Nyöppningar

Projektkoordinator / Launch Manager för Nyöppningar

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och starta upp nya lokaler? Är du en driven och strukturerad person som trivs i en föränderlig miljö? Då kan denna roll vara något för dig! Vi söker just nu en handlingskraftig och engagerad projektkoordinator / Launch Manager till vårt HQ i Alvik.
Hur din roll kommer att vara
Som Launch Manager hos oss kommer du att spela en nyckelroll i förberedelserna inför öppningen av nya lokaler. Din huvudsakliga uppgift är att säkerställa att allt som behövs för den specifika typen av lokal finns på plats och är redo inför öppningsdagen. Detta inkluderar bland annat
Koordinera öppningsförberedelser med interna stakeholders
Samordning med leverantörer och fastighetsförvaltare för att få allting på plats enligt plan
Träning och onboarding av personal i rutiner och system
Genomföra beställningar av inredning och inventarier,
Boka och genomföra brandsäkerhetsgenomgångar och andra besiktningar
Hantera andra nödvändiga förberedelser för att lokalen ska vara fullt funktionell och säker.

Du kommer att arbeta tätt tillsammans med projektledare, chefer och fastighetsansvariga för att koordinera och säkerställa att alla förberedelser är genomförda enligt tidsplanen. Din roll innebär att du blir en central punkt i projektet, där du ansvarar för att alla detaljer är på plats och att inga viktiga moment förbises.
Tjänsten är på heltid, 40 timmar per vecka, med arbetstider under kontorstid. Du kommer att erbjudas en fast grundlön. Vi ser gärna att du kan börja den 2a september eller tidigare.
Vad vi vill att du har med dig
Vi söker dig som har ett strukturerat förhållningssätt och erfarenhet av att arbeta i projektbaserade roller. Tidigare erfarenhet från nyöppningar/utrullningar av sajter är meriterande. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du är strukturerad, har förmågan att prioritera och organisera ditt arbete effektivt.
Du bör också ha grundläggande datorkunskaper, särskilt inom Office 365 eller Googles G-Suite, och inneha minst körkort med B-behörighet. Din förmåga att samarbeta med olika intressenter, driva aktiviteter från ax till limpa och din uppmärksamhet på detaljer kommer att vara avgörande för att säkerställa en smidig och framgångsrik öppning av våra nya lokaler.
Vad vi erbjuder dig
En internationell arbetsplats med spännande nationella och internationella projekt
Stor möjlighet att påverka och sätta din egen prägel på arbetet
En nyckelroll i ett bolag som förändrar onlinehandeln i en av världens största branscher
En arbetsplats med en innovativ kultur - genom aktiv utveckling av människor och processer har du en direkt påverkan på företagets fortsatta tillväxt
Goda möjligheter att utvecklas i rollen och i bolaget över tid

Vilka vi är
AUTO1 Group är Europas ledande digitala plattform för bilbranschen. Vi bygger det bästa sättet att köpa och sälja bilar online. Vårt lokala varumärke, viköperdinbil.se, erbjuder våra kunder det snabbaste och smidigaste sättet att sälja bil på. Vårt varumärke, AUTO1.com, är Europas största B2B-plattform för bilåterförsäljare. Genom vårt varumärke Autohero, använder vi våra erfarenheter till att bygga ett varumärke som erbjuder det den bästa kundupplevelsen när det gäller att köpa bil online. Med över 5000 anställda i Europa, AUTO1 Group finns just nu på över 30 marknader och hade en omsättning på över 5.5 miljarder euro in 2023.
AUTO1 Group har en intern värdegrund som bygger på alla människors lika värde. Alla ansökningar kommer därför att hanteras på ett likvärdigt sätt oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsvariant och ålder.


Ansökan
Är du redo för din nästa utmaning? Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan (CV samt personligt brev) via ansökningsknappen nedan. Vi tar inte emot ansökningar via mejl eller telefon med hänsyn till dataskyddsförordningen (GDPR). Vid frågor vänligen kontakta oss på rekrytering@auto1.com. Vi sköter urval och intervjuer löpande tills vi har hittat rätt person.
Are we a match?
If you see challenges as opportunities, this is the place for you. We challenge the highly fragmented market of used cars in Europe and push ourselves to master the daily challenge of offering our customers the best way to sell and buy cars online. Tackling real challenges is our sustainable way to personal development.
Moreover, we are a fast-paced environment. We ensure fast processes towards our customers, while internally the dynamic spirit from early start-up days lives on. We never settle, we challenge and question everything, constantly looking for improvement and new opportunities. As an international team, flat hierarchies and fast decisions are our key ingredients.
Last but not least, something that our employees at AUTO1 know very well is that growth brings constant change - which means that new challenges arise. From starting in 2012 to today, AUTO1 Group is a rare success story of tremendous growth and we don’t plan on stopping anytime soon. You will experience a steep learning curve by working on projects at scale and thus having real impact, all while benefiting from the stability of our proven business model.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Auto1 Group Bromma
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juli 2024
  • Ansök senast: 23 augusti 2024

Postadress

Gustavslundsvägen 22
Bromma, 16751

Liknande jobb


13 december 2024

31 oktober 2024

Office Coordinator Menigo

21 oktober 2024