OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Myndigheten för yrkeshögskolans huvuduppdrag är att ansvara för frågor som rör yrkeshögskolan i Sverige och verka för att utbildningarna tillgodoser arbetslivets behov av kompetens. Vi ansvarar också för eftergymnasiala konst- och kulturutbildningar samt tolkutbildningar inom folkbildningen. Vi främjar och samordnar även valideringsfrågor samt är nationell samordningspunkt för det europeiska kvalifikationsramverket (EQF).
Vi analyserar arbetsmarknadens behov av utbildningar, beslutar vilka utbildningar som ska ingå i yrkeshögskolan och beviljar statliga medel till utbildningsanordnarna. Myndigheten utövar tillsyn och hanterar klagomål på de utbildningar som ligger inom vårt ansvarsområde. Vi granskar även utbildningarnas kvalitet, framställer statistik och följer upp utbildningars resultat.
Myndigheten för yrkeshögskolan har ca 150 medarbetare fördelat på nio enheter med huvudkontor i Västerås och ett kontor Hässleholm.
Organisatorisk placering
Myndigheten för yrkeshögskolan driver idag tre EU-finansierade projekt BOSS (ESF), NOVA (Erasmus+) och Valideringslyft – en nationell och regional infrastruktur för validering i arbetsliv och utbildning (ESF). Projekten drivs på enheten för kompetensförsörjning och livslångt lärande där tjänsten som projektadministratör är placerad.
Enheten har idag 13 medarbetare.
Arbetsuppgifter
Som projektkoordinator med administrativt fokus kommer du att arbeta nära de olika projektledarna och ansvara för rapportering, redovisning, dokumentation och löpande administration gällande projekten.
Du hanterar underlag som ligger till grund för redovisningar och sköter inmatning utifrån respektive projektfinansiärs redovisningssystem, tex Projektrummet, Mobility Tool och eGrant samt skickar in ansökan om utbetalning.
I arbetet ingår också att skriva protokoll i olika sammanhang samt administration kring olika evenemang samt bistå med uppföljningar och aktiviteter.
Du kommer också bistå projektledare vid skrivandet av del- och slutrapporter samt vara delaktig vid hanteringen av projektens kommunikation bland annat i myndighetens kontakthanteringssytem.
I uppdraget ingår interna och externa kontakter både nationellt och internationellt, därför kommer arbetet ske på både svenska och engelska.
Du kommer att ansvara för enhetens dokumenthantering, informationsförvaltning och GDPR-arbete.
Krav på utbildning och erfarenhet
• Vi ställer krav på att du har en gymnasial utbildning inom ett för tjänsten relevant område, alternativt motsvarande kvalifikation på lägst SeQF-nivå 4.
• Minst ett års arbete med ESF-redovisningar
• Grundläggande kunskap i bokföring
• God digital kompetens (Office 365)
• Erfarenhet av administrativt projektarbete
• Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
Meriterande
• Vana vid dokumenthantering i offentlig verksamhet
• Erfarenhet av att planera och genomföra konferenser och seminarier
• Erfarenhet av arbete som koordinator eller samordnare i projekt
Kompetenskrav
Som person är du strukturerad, noggrann och tar ansvar för dina arbetsuppgifter som du slutför enligt uppsatta ramar och riktlinjer. Du är van att arbeta självständigt och hantera både interna och externa kontakter. Du trivs att arbeta tillsammans med andra och att ha många kontaktytor. Du har en mycket god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och tillmötesgående i din interaktion med andra.
Du är van vid att arbeta med komplexa uppdrag och IT-relaterade system samt kan själv utveckla rutiner för arbetet. Du är medveten om de krav på integritet och opartiskhet som följer med arbetet på en statlig myndighet.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Myndigheten tillämpar provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort Västerås.
Möjlighet att teckna överenskommelse om distansarbete.
Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Christer Bergqvist 010-209 01 43. För frågor angående rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Åsa Grönhaug, 010-209 01 34 eller HR-specialist Sofia Jäderén, 010-209 02 47. Kontaktpersoner för fackliga frågor är för Saco-S Erika Svanberg, 010-209 02 42, och för ST Senad Svraka, 010- 209 01 17.
För mer information om organisationen och hur det är att arbeta hos oss, gå in på myh.se
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 14 juni 2022. Du ansöker nedan via "Ansök"
Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.