Projektkoordinator med fokus på IT till projektet ”Starta eget Stockholm”

Projektkoordinator med fokus på IT till projektet ”Starta eget Stockholm”

Arbetsbeskrivning

Har du arbetat ca 4 år som projektkoordinator eller liknande och har erfarenhet av att arbeta med IT-kravställning inom en agil projektmodell? Är du samtidigt intresserad av företagsamhet och vill använda dina erfarenheter och egenskaper i ett projekt som hjälper stockholmarna att uppfylla sina drömmar och affärsidéer? Läs vidare för att ta reda på om det är just dig vi väntar på!
Om tjänsten
Vi söker nu efter en erfaren projektkoordinator/kravställare till projekt Starta eget Stockholm som är initierat av Invest Stockholm, en del av Stockholm Business Region. Syftet med projektet är att främja företagsamhet och hjälpa Stockholmare med att starta, driva och utveckla företag genom kostnadsfri rådgivning. Uppdraget utförs på Invest Stockholms kontor på Kungsholmen.
Dina arbetsuppgifter
I din roll kommer du att ha följande arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Driva och leda arbetet med utveckling av Starta eget Stockholms digitala bokningssystem
Agera kontakt/beställarkompetens av digital utveckling gentemot företagets digitalbyrå och här ingår kravställning för funktionella samt verksamhetskrav.
Ha medansvar i projektgruppen för strategiska vägval framåt och se till att kommunikationen genomsyrar alla processer.
Delta i referensgruppsmöten med leverantörer samt bedriva utbildning till dessa grupper.
Ha en aktiv roll i projektgruppen som en nyckelprojektdeltagare.
Vara relationsbyggare gentemot intressenter
Hjälpa till med enkätundersökningar och kunna mäta, analysera och optimera resultat.
Omvärldsbevaka (hålla dig uppdaterad på utveckling, trender samt andra myndigheters arbete inom företagande).

Dina egenskaper
För att lyckas i uppdraget tror vi att du behöver ha ett par års erfarenhet av liknande roller. Du trivs i en föränderlig startup-miljö där du arbetar tvärfunktionellt i en komplex organisation. Du är både initiativrik och analytisk, kan tänka utanför ramarna och komma med förbättringsförslag, samtidigt som du skapar ett kreativt arbetsklimat i projektet och stimulerar nytänkande genom att agera bollplank med dina kollegor. Vidare är du lyhörd och observant för målgrupper och användarbeteenden i digitala kanaler och du har en god känsla för sökoptimering och hur den kan utvecklas. Självklart har du god erfarenhet av arbete med digitala verktyg och plattformar där du arbetat med agil IT projektledning/koordination enligt en agil projektmetod såsom Scrum. Du har även en stark social social förmåga. Vi hoppas att du har ett stort intresse för företagsamhet och att du gärna vill involvera dig i detta projekt som ska stärka människor till att uppfylla sina drömmar om ett eget företag.Visst låter detta som en spännande och utvecklande tjänst? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Ca 4 års relevant erfarenhet av liknande roller
Erfarenhet av att arbeta med kravställning enligt ett agilt ramverk
Lyhörd för målgrupper och användarbeteenden i digitala kanaler
God vana vid digitala verktyg och plattformar
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, på svenska och engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till årsskiftet med god chans till förlängning. Tillträde omgående efter överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33205 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2022
  • Ansök senast: 7 juli 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024