OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du flera års erfarenhet av arbete som Projektkoordinator och känner att det är en roll som du trivs i? Är du intresserad av företagsamhet och vill använda dina erfarenheter i ett projekt som hjälper stockholmarna att uppfylla sina drömmar och affärsidéer? Läs vidare för att ta reda på om det här är ett uppdrag för dig!
Om tjänsten
Vi söker efter en erfaren Projektkoordinator till det nystartade projektet ”Starta eget Stockholm”. Detta projekt har initierats av Invest Stockholm, som är en del av Stockholm Business Region. Syftet är att främja företagsamhet och hjälpa stockholmare med att starta, driva och utveckla företag genom kostnadsfri rådgivning. Initialt kommer du att få en introduktion på kontoret som är beläget på Drottninggatan i Stockholm, ett stenkast från Sergels Torg.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som Projektkoordinator kommer du att ha flera olika arbetsområden. Du kommer exempelvis att:
Driva och leda arbetet med utvecklingen av projektets digitala bokningssystem.
Agera kontakt/beställarkompetens av digital utveckling gentemot företagets digitalbyrå.
Ha medansvar i projektgruppen för strategiska vägval framåt och se till så att kommunikationen genomsyrar alla processer.
Delta i referensgruppsmöten med leverantörer.
Ha en aktiv roll i projektgruppen som en nyckelprojektdeltagare.
Vara relationsbyggare gentemot intressenter.
Hjälpa till med enkätundersökningar samt mäta, analysera och optimera resultat.
Omvärldsbevaka, dvs. hålla dig uppdaterad om utveckling, trender samt andra myndigheters arbete inom företagande.
Dina egenskaper
För att lyckas i uppdraget tror vi att du behöver ha ett par års erfarenhet av liknande roll och med fördel även erfarenhet av kriskommunikation och kännedom om hur detta bör kommuniceras ut. Du är både initiativrik och analytisk, kan tänka utanför ramarna och komma med förbättringsförslag, samtidigt som du skapar ett kreativt arbetsklimat i projektet och stimulerar nytänkande genom att agera bollplank med dina kollegor. Vidare är du lyhörd och observant för målgrupper och användarbeteenden i digitala kanaler och du har en god känsla för sökoptimering och hur den kan utvecklas. Självklart har du även god erfarenhet av arbete med digitala verktyg och plattformar. Vi hoppas att du har ett stort intresse för företagsamhet och att du gärna vill involvera dig i detta projekt som ska stärka människor till att uppfylla sina drömmar om ett eget företag.
Visst låter detta som ett spännande och givande uppdrag? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Ca 4 års relevant arbetslivserfarenhet i någon liknande roll
Lyhördhet för målgrupper och förståelse för användarbeteenden i digitala kanaler
God vana av digitala verktyg och plattformar
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska
Omfattning och tillträde
Konsultuppdrag på heltid i två månader, med god chans till förlängning. Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har funderingar är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange tjänsten referensnummer 33756 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/