OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en noggrann och social person som trivs i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter och nya administrativa utmaningar? Vi på Node Pole behöver nu förstärka vår organisation med en medarbetare som kommer att koordinera och samordna våra olika projekt. Låter det som ett jobb för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan!
Node Pole - Growth Unlimited from Martin Ohlsson on Vimeo.
Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Node Pole och Experis. Du kommer att bli anställd hos Node Pole med placering på vårt charmiga kontor i centrala Skellefteå där du kommer till ett professionellt gäng bestående av tre kollegor. Vi har även ett kontor i Luleå med fyra medarbetare.
Om företaget
Node Pole är en marknadsförings- & säljorganisation med uppdrag att hjälpa internationella, elintensiva verksamheter att etablera sig i Sverige, ofta i samarbete med Business Sweden och lokala/regionala organisationer. Trots att vi är en liten, snabbrörlig organisation har vi stora resurser tack vare våra ägare Vattenfall och Skellefteå Kraft.
Node Poles viktiga uppdrag handlar om att möjliggöra en global hållbar tillväxt av elintensiva industrier inom allt från datacenter till elektrifieringen av transporter. Med ett professionellt team driver vi vårt uppdrag med stor passion.
Dina arbetsuppgifter
Som projektkoordinator kommer du att samordna våra olika projekt, samt stötta kundansvariga i arbetet med kunder som behöver hjälp med sin etablering. Ofta utgår projekten från en detaljplanerad industrimark som ska utvecklas och förberedas till att passa kundens behov och planer.
Projekten behöver samordning, och ofta rör det sig om tekniska detaljer i samband med markplanering, miljötillstånd, bygglov, anslutningar för elkraft, vatten & avlopp, upphandlingar, mm. Vi är mycket kundorienterade, vilket innebär att ett flexibelt och serviceinriktat förhållningssätt krävs för att trivas i denna roll.
Dina arbetsuppgifter kommer vara av varierande karaktär såsom:
* Planera, koordinera och styra projekt som syftar till att förbereda industrietableringar för våra kunder.
* Agera stöd i etableringsprocessen genom att sammanställa material och presentationer i exempelvis MS Excel och Powerpoint.
* Koordinera och samordna vissa kundärenden/-besök eller upphandlingsprocesser.
* Samordna och med tiden driva mindre projekt.
* I samråd med kundansvarig och kundrepresentanter utveckla projekten för att möta kundens tidplan.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har tekniskt utbildning, gärna eftergymnasial. Vidare bör du ha 1 - 3 års erfarenhet från en teknisk roll inom privat eller kommunal sektor, alt erfarenhet från ett företags projektavdelning. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift samt office-paketet. Har du erfarenhet av internationellt arbete, CAD & 3D-visualisering är det meriterande.
Vem är du?
Som person är du självgående och ansvarstagande och har ett strukturerat och proaktivt arbetssätt. Du är den som har koll på detaljer, är analytisk och noggrann. Vidare har du ett serviceinriktat och tillgängligt förhållningssätt till din omgivning och kan organisera och ta initiativ. Du kan även hantera snabba förändringar och omprioriteringar utifrån verksamhetens behov. Du bör trivas med att jobba såväl självständigt som i ett team. Du bör också stimuleras av mer utåtriktade arbetsmoment då du kommer att ha många kontaktytor. Om du tycker om en miljö där arbetsuppgifterna varierar stort och ofta innehåller nya administrativa utmaningar kommer du att trivas hos oss!
SÖK TJÄNSTEN IDAG!
I den här rekryteringen samarbetar Node Pole med Experis och alla ansökningar görs via experis.se. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden men befattningen kommer inte att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag: söndag 27 september
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cathrine Lind, telefon 070-577 06 18, cathrine.lind@se.experis.com.
Omfattning: Heltid
Tillträde: Snarast
Vi ser fram emot att höra från dig!