OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en noggrann och självgående person som trivs med att hålla många bollar i luften? Vill du bidra med stöd till internationella utvecklingsprojekt och arbeta med projektkoordination i en spännande miljö? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig! Vi söker dig som vill ta dig an ett spännande deltidsjobb som projektkoordinator.
OM TJÄNSTEN
Tillsammans med vår kund söker vi just nu en projektkoordinator för att stötta två pågående reformprojekt i Moldavien och Armenien. I rollen kommer du agera ett viktigt projektstöd och stötta ansvarig projektledare med arbetsuppgifter inom administration, koordinering och planering. Vidare säkerställer du att projekten genomförs på ett effektivt och professionellt vis. Du kommer att ägna störst del av din tid till att planera och koordinera inför ett stort studiebesök som ska genomföras i Stockholm i februari 2025. Resterande tid kommer du ägna till övrigt administrativt stöd kopplat till projekten.
Tjänsten är på deltid med en omfattning på cirka 50% flexibelt fördelat för att matcha ditt schema. Tjänsten är tidsbegränsad och förväntas pågå fram till och med januari. Du arbetar på plats från kontoret på Hornsgatan vid Slussen, tillsammans med trevliga kollegor som har stort engagemang för projekten.
Vår kund driver internationellt utvecklingssamarbete med syfte att stärka demokrati och samhällsutveckling globalt. De samarbetar med regeringar, kommuner och regioner runt om i världen för att bidra till hållbara lösningar och reformer inom offentlig förvaltning.
Välkommen att bli en del av ett spännande och meningsfullt projekt med stor internationell påverkan!
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Planera och koordinera ett studiebesök i Stockholm för en större grupp från Moldavien (boka hotell, flyg och ordna praktiska detaljer).
* Ha kontakt med internationella teams och samarbetspartners via mejl och telefon, främst på engelska.
* Stötta projekten i Armenien och Moldavien med administration.
* Säkerställa att projekten rullar på smidigt genom löpande koordinering och kommunikation med teamet.
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar vid högskola/universitet/yrkeshögskola om minst 50% (eller har en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50% du kan intyga)
- Är tillgänglig för arbete enligt önskad omfattning
- Har arbetslivserfarenhet av administration, koordinering och/eller planering
- Har flytande och professionell kunskap i engelska och svenska, då båda språken används i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du har
- Arbetslivserfarenhet inom eventplanering / eventkoordinering
- Studerar på distans eller halvfart och således har hög tillgänglighet för att arbeta deltid vid sidan av studierna
- Internationell arbetslivserfarenhet
- Kunskap om länderna Armenien och Moldavien
- Goda språkkunskaper i ryska
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kommunikativ & gillar att arbeta med människor
- Noggrann & strukturerad
- Självgående & driven
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231