OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett föräldravikariat på heltid som varar i minst ett år. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Valmet. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget:
Valmet är den ledande globala utvecklaren och leverantören av teknik, automation och service inom massa-, pappers- och energiindustrin.
Valmet AB ingår i den finska Valmet-koncernen och levererar anläggningar, utrustning, processlösningar, service och experthjälp till pappersbruk, kemiska och mekaniska massabruk, fiberboard och energiindustri över hela världen.
Idag arbetar cirka 13 000 anställda på Valmet Globalt utav dessa arbetar ca 1500 i Sverige.
Valmet har en stor kundbas i Skandinavien. Tre av fyra svenska pappersbruk är levererade av Valmet (86% av kapaciteten). Många marknadsledande globala skogs- och energiföretag har sin bas i Sverige, till exempel SCA och Stora Enso.
Arbetsuppgifter:
Som projektkoordinator arbetar du tillsammans med två kollegor för att hantera det admininstrativa uppläggen i Valmets projekt. Detta innebär att du lägger upp projekten och alla dess förutsättning i systemen utifrån den information säljarna bidrar med i uppstart samt uppdaterar projekten kontinuerligt vid eventuella ändringar. Vidare ansvarar du för att sammanställa all information inför fakturering, vilket innefattar uppgifter från interna avdelningar, externa leverantörer och underentreprenörer. Projekten varierar mycket i storlek och omfattning och kan ta allt ifrån några minuter till flera dagar att sammanställa.
Du arbetar främst med Excel och affärssystemet LN Infor som verktyg samt har mycket kontakt med de olika avdelningarna inom Valmet och även externa kontaktpersoner.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad gymnasial utbildning, gärna eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller annan relevant inriktning
• God förståelse av ekonomiska flöden och fakturering
• Tidigare erfarenhet av en koordinerande eller samordnande roll
• God systemvana och van användare av Excel
• Du talar och skriver obehindrat på svenska samt är bekväm med engelska
Du som söker är en person som tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Du är uppmärksam på detaljer och upptäcker sådant som andra ofta missar. Därtill har du en god kommunikativ förmåga och du trivs med att ha många kontaktytor.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: projektkoordinator, projektassistent, projektadministratör, projekt, project, fakturering, ekonomi, heltid, Göteborg
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund