OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en drivande, resultatorienterad och erfaren projektkoordinator för att komplettera vårat team inför den nya Leader-perioden 2023-2027.
LLU Tornedalen 2020 är en ideell förening med uppgift att utveckla och stärka landsbygden i Kiruna, Pajala, Övertorneå och Haparanda kommuner. Verksamheten baseras på Leader-metoden som innebär gränsöverskridande samverkan; ett trepartnerskap mellan ideell, offentlig och privat sektor. Leader-området har tilldelats en budget på cirka 49 miljoner kronor som finansieras av EU, staten, kommuner och region Norrbotten.
Arbetsuppgifter Vi söker dig som är redo att anta en landsortsviktig och spännande utmaning för hela samhället med fokusområde Tornedalen. Som projektkoordinator för Tornedalen 2020 krävs en god känsla för ordning och struktur, service och flexibilitet. Arbetet kräver att du har datorvana och kan arbeta självständigt med ett eget driv eftersom du kommer att arbeta hemifrån till stor del. Resor inom verksamhetsområdet ingår i tjänsten då du kommer att besöka projektsökande och projekt, främst i Kiruna och Pajala. Stor vikt läggs på att skapa och utveckla nätverk inom Leader-området. Du är vårt ansikte utåt tillsammans med övriga anställda och styrelsen.
Du förväntas också
- ha daglig samverkan digitalt med verksamhetskontoret.
- handlägga och bereda projektansökningar via Jordbruksverkets system.
- administrera projekt och övriga omkringliggande uppgifter som verksamheten kräver.
- informera om och marknadsföra Leader Tornedalen 2030:s utvecklingsstrategi för att få in nya projektansökningar från föreningar och företag.
- vara stöd och bollplank för projektägare/idéer.
- vara aktiv och stötta projektsökande i deras ansökningsprocess.
Kvalifikationer
Vi förväntar oss att du har god förståelse och kunskap gällande landsbygdens förutsättningar samt att du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Du ska vara öppen för att ta in och värdera nya idéer, vara bra på att lyssna och kommunicera. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Meriterande för tjänsten
- stort kontaktnät i Kiruna samt Pajala.
- erfarenhet av projektledning och/eller egna projekt.
- kunskaper om administration, ekonomi och budgetprocesser.
- erfarenhet av arbete med offentlig förvaltning och privat sektor, nyföretagande och olika former för småföretagande och ideell verksamhet inkl. finansiering och resurs anskaffning.
- vana av självständigt arbete.
- marknadsföring och kommunikation
- kunskaper i meänkieli, finska, engelska eller samiska
- B-körkort, tillgång till egen bil och internetuppkoppling hemma är ett krav.
Tjänsten är tidsbegränsad hel- eller deltidsanställning under två år, med möjlighet till förlängning. Provanställning kan komma att tillämpas. Verksamhetskontoret är placerat i Övertorneå. Anställning kan påbörjas nov-dec 2022, eller enligt överenskommelse.
Ansökan med CV, löneanspråk, referenser och personligt brev skickas till:
Tornedalen 2020, Matarengivägen 15, 957 31 Övertorneå eller via mail till:
lars-gunnar@tornedalen2020.se
För mer information se om vår verksamhet, se föreningens hemsida www.tornedalen2020.se
Frågor? Ta kontakt med verksamhetsledare Lars-Gunnar Lundström, tel 070 205 91 33 eller ordförande Roland Haapalahti, roland.haapalahti@gmail.com, 070-327 74 40.
Ansökan skall vara oss tillhanda senast 23 oktober 2022.