OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenheter av koordinerande roller och tycker det är spännande att arbeta i projekt? Har du ett öga för detaljer och trivs med att arbeta mot uppsatta mål?
Är du dessutom är administrativt lagd och en fena på Excel så är tjänsten som projektkoordinator klippt och skuret för dig.
Sök redan idag då vi tillämpar löpande urval och vill gärna ha dig på plats så snabbt som möjligt.
Ansvarsområden
Som Projektkoordinator jobbar man nära med ett tätt sammansvetsat team, samtidigt som man tar ett stort eget ansvar. Arbetsuppgifterna inkluderar att upprätta projektofferter, koordinera installationer och servicearbeten, hantera material och utrustningsordrar, etc.
Utöver detta kommer man ha en central roll i den nystartade Gjuterihall som färdigställs i Mariestad för inflytt våren 2021.
Våra kunder finns inom Gjuteri industrin och innefattar bland andra:
Volvo, Scania, SKF, Valmet etc.
Arbetsområde: Sverige, Norge, Finland, Danmark, Baltikum och UK.
Tjänsten är väldigt självständing och kräver självdisiplin och hög ansvarskänsla. Positionen är mycket flexibel och kräver självdisciplin och en hög känsla av ansvar.
Du kommer att fungera som intern teknisk support för affärsutveckling, försäljning och kontrakt / offerter i nära samarbete med säljteamet, andra gjuteriprojektledare samt kunder.
Calderys har ett flertal kontor och fabriker i Sverige, men tjänsten som Project Coordinator Foundry utgår från Mariestad. I tjänsten ingår resor till viss mån, för upplärningsperioden kommer det dock behöva läggas en del tid på Göteborgskontoret.
Exempel på arbetsuppgifter
Att administrativt sköta arbetet med projektofferter och där tillhörande underlag såsom kostnadskalkyl, tillgänglighetsbedömning, inhämtning av offerter från leverantörer av tjänster då det inte är lämpligt ur ett tekniskt perspektiv att inköp gör detta.
Agera uppdragsgivare till arbetsledare och servicetekniker, med mycket dag till dag planering.
Att administrativt behandla hela orderprocessen: orderbekräfta, hantera, fakturera.
Upprätta projektplanering och upprätthålla att senast tillgängliga information finns uppdaterad i hanteringssystem.
Sammanställa Projektinformation, utrustningslista etc i samråd med säljare och arbetsledare när det senare tilldelas i god tid innan igångsättande av arbete.
Kvalifikationer
Hög kunskap i följande system premieras: MS Office, SAP, Lime, G-mail.
Goda Ledarskapsegenskaper
Flexibel, energisk och resultatorienterad
Hög ansvarskänsla
Vana att arbeta väldigt individuellt och självständigt
Erfarenhet från gjuteri-industrin och eller projektverksamhet.
Säkerhetsfokus
Högt tekniskt kunnande
Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Khosro Panah, Rekryteringskonsult, khosro.panah@randstad.se
Om företaget
Calderys, världsledande inom monolitiska eldfasta material, tillhandahåller skräddarsydda och innovativa lösningar över hela världen med över 36 fabriker samt 100-tals kontor i 33 olika länder tillsammans med värdeförhöjande tjänster till alla industrier med extrema temperaturer och arbetsförhållanden.
Vi är ett företag där prestanda erkänns och lärande främjas, en miljö där du kan växa och uppfylla din potential, en arbetsplats där varje dag är en ny dag och det aldrig är tråkigt!
För mer information om oss, gå till www.calderys.com och www.imerys.com.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044