OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polismyndigheten söker projektkoordinator till ekonomiavdelningen, lokalförsörjning, lokalplanering.
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.
Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet och verksamheten som bedrivs vid ekonomienheterna inom en polisregion eller en avdelning.
Det ska finnas en regional ekonomienhet per polisregion med ansvar för ekonomisk planering och uppföljning (budget och prognos) samt rapportering av ekonomiskt utfall. En motsvarande funktion ska även finnas för avdelningarna.
Enheten för lokalförsörjning ansvarar för Polismyndighetens kort- och långsiktiga lokalförsörjning samt framtagande av riktlinjer och standards inom området. Enheten ansvarar även för framtagande av riktlinjer och standards för lokalers utformning samt för att kontinuerligt utvärdera lokalernas skick och behov av anpassningar. Polisen hyr över 1,4 miljoner kvadratmeter lokaler fördelat på ca 1000 hyresavtal till en kostnad om ca 2 miljarder kronor. Enheten ska bestå av funktionerna lokalplanering och projektplanering samt regional lokalsamordning.
ARBETSUPPGIFTER
Delta i arbetet med att löpande följa upp pågående projekt i projektportföljen och styra denna genom att vid behov prioritera mellan projekt och resurser. Denna prioritering sker med utgångspunkt i bland annat lokalförsörjningsplan, ekonomiska ramar och verksamhetens behov.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Löpande uppföljning av pågående projekt
• Ta helhetsansvar för projektportfölj avseende tid, kvalitet och ekonomi
• Planering och prioritering av projekt samt resurser på övergripande nivå
• Löpande dialog med projektledare och verksamheten vid prioritering av projekt
KVALIFIKATIONER
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• för funktionsområdet relevant examen
• gedigen kunskap inom projektledning
• erfarenhet av projektportföljstyrning
• erfarenhet av att, med gott resultat, driva komplexa projekt enligt etablerad projektmetodik
• erfarenhet av rapportering av förändringsprojekt
MERITERANDE
Det är meriterande om du har erfarenhet av att tillhandahålla expertstöd i projektledningsområdet samt examen inom relevant funktionsområde med inriktning samhällsbyggnad.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har god analytisk förmåga samt att du på ett självgående sätt kan arbeta strukturerat och samordna parallella aktiviteter. Du har förmåga att arbeta resultat- och målinriktat med god verksamhets- och processförståelse. Utöver detta är du serviceinriktad med god kommunikations- och samarbetsförmåga samtidigt som du kan stödja andra i ledning av projekt.
ÖVRIGT
Vi erbjuder
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.
Våra anställda har tillgång till ett friskvårdsutbud med goda träningsmöjligheter.
Mer om anställningen
Anställningen är tills vidare och inleds med sex månaders provanställning. Förtroendearbetstid tillämpas. Arbetsplatsen ligger på Kungsholmen i Stockholm. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med ansvarig rekryterare.
Ansökan
Ansökan sker via Polisens webbaserade rekryteringsverktyg här eller kopiera och klistrar in nedan länk i en extern webbläsare. Vi undanber oss ansökningar via andra kanaler än denna.
https://www.aditrorecruit.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=aacbef95-8962-4a27-863e-920d2191b28b
Sista ansökningsdag är 24 augusti 2015.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Lászlo Nagy Némedi, tfn 010-56 36 899
Rekryterande chef / strategichef Göran Strömberg
010-563 02 49
Mattias Bergström, t.f gruppchef, tfn 010-563 51
Sektionschef Susan Sahlin
0105641640
Anneli Backström, tfn 010-56 39 320
Sektionschef Fordonsservice Anders Axén
010 5653630
Gruppchef Rasmus Lundahl
010-56 35 119
Gruppchef Bodil Nordmark
010-563 51 70
Magnus Hagström
010-56 71 567
Ekonom Liselotte Hjulin
010-562 80 09