projektkoordinator till Finspång

projektkoordinator till Finspång

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av projektledning, besitter förmåga att styra team och koordinera projekt? Söker du efter nästa spännande möjlighet? Då kan uppdraget som projektkoordinator till Internationellt företag i Finspång vara något för dig!


Som projektkoordinator ansvarar du för att hantera ett eller flera av Belarus projekten, innefattade resultat- och förlustansvar, affärsöversikter och finansiell rapportering. Som projektkoordinator är du drivande i projektet och koordinerar mellan olika områden. Du rapporterar till PM (project manager) i Finspång, programmets allmänna projektledare och kommersiella PM.


Rollen skapas eftersom informationsflödet i de tre projekten är större än i standardprojekt. Arbetet innefattar betydande kommunikationsgränssnitt externt och internt. Det är också nödvändigt att hålla den tekniska omfattningen för de tre projekten så lika som möjligt. Detta samordningsansvar vilar på projektkoordinatorn.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Koordinera den administrativa arbetsprocess i specifika projekt i samarbete med andra projektkoordinatorer.
Koordinera projektfunktioner som kvalitet, logistik, inköp och tillhörande dokumentation i specifikt projekt. 
Rapportera till GPM, PM och CPM status med avseende på kostnad, tid och resurser.
Bidra till och delta i PM Management Core Team (och Management Team) inom Belarusprogrammet regelbundet.
Stötta GPM/PM/CPM i utvecklingen av strategier och koncept.
Förbered dig på, moderera och följ upp veckomöten med kunden enligt överenskommelse med PM och PEM.
Delta aktivt i projektets finansiella och risköversyner.
Skriva utkast av brev till kunder med underlag/information för granskning och godkännande av PM med resultat- och förlustansvar. 
Rapportera avvikelser, problem och hinder vid projektutförande där alternativ, fördelar och nackdelar, kostnad/tidspåverkan presenteras.
Ta emot och/eller samla in tillräcklig information från projektgruppens medlemmar för att möjliggöra omedelbart beslutsfattande av projektsamordningsnivå.
Adressera identifierad resurs eller kompetensbehov till PM.
Adressera identifierade begränsningar i de interna arbetsprocesserna eller i gränssnittet mellan projekt- och linjefunktioner till PM och/eller till den ansvariga linjen organisation.


Arbetstider
Heltid, 100%. 
Uppdraget avser starta 2021-09-20 fram till 2022-03-31. 
Resor kan förekomma i tjänsten. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av projektledning med förmåga att styra team och koordinera både i det egna projektet och mot de övriga projekten. Du har även en högskole-/universitetsutbildning inom relevant område. 


Certifiering enligt PMI eller IPMA är meriterande.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-09-26, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Alice Lindell, alice.lindell@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 september 2021
  • Ansök senast: 26 september 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb