OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån kristen värdegrund. Vår organisation genomsyras av ledord som samverkan, kreativitet, hopp och kvalitet. Vi har ca 120 medarbetare som arbetar inom en rad olika områden och verksamheter. Våra huvudmän är kristna församlingar i Göteborg med omnejd. Tillsammans gör vi skillnad!
Om tjänsten
Idag saknar fler göteborgare än någonsin tidigare en fast punkt i tillvaron. För dem präglas vardagen av korttidsboenden och tillfälliga adresser. Hjärterum syftar till att söka och finna lediga utrymmen hos privatpersoner, fastighetsägare och företag i och runt om Göteborg. Kvadratmetrar som kan förvandlas till ett hem. Det kan vara en vind, en källare, ett Attefallshus, hela eller delar av en bostad. Verksamheten innebär att skapa innovativa boendemöjligheter, och att därefter matcha rätt hyresgäst.
Vi söker nu en projektkoordinator till Hjärterum, då en utav våra kollegor ska vara föräldraledig. Du kommer att arbeta tillsammans med en arbetsgrupp som består av representanter från Räddningsmissionen och kommunen. Tjänsten är ett vikariat om 75% med start 1 februari 2022 och slut 30 september 2022, det finns eventuellt möjlighet till förlängning.
Arbetsuppgifter
Du arbetar till stor del med uppsökande verksamhet där du skapar förtroendefulla relationer till hus- och fastighetsägare. En del av arbetet innebär också att möta människor i social utsatthet. Du kommer även att vara delaktig i det kommunikativa arbetet kring Hjärterum, till exempel genom att skriva debattartiklar och presentera verksamheten i olika sammanhang.
Du kommer även att:
- Identifiera och söka upp nya potentiella hyresvärdar
- Matcha bostäder med målgruppen
- Samverka med externa parter såsom socialtjänst etc.
- Följa upp hyresobjekt och att se till att hyresgäster följer avtalet
- Vägleda målgruppen i sådant som ingår när man har en egen bostad, såsom att teckna försäkringar, elavtal etc.
- Arbeta med uppföljning, utvärdering och utveckling av arbetssätt
Vi söker dig som har:
- erfarenhet av socialt arbete
- körkort B
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då detta kan krävas i kontakt med hyresvärdar, kollegor, målgrupp och i avtalsskrivning.
Som person är du driven och kreativ och motiveras av att jobba mot uppsatta mål. Du trivs när arbetsuppgifterna är varierade och är van att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Ditt hjärta klappar för socialt arbete och du har en god förmåga till att skapa förtroendefulla relationer till såväl målgrupp, externa aktörer som fastighetsägare. Det är viktigt för oss att du känner dig trygg med och kan stå bakom Räddningsmissionens värdegrund.
Förmåner i tjänsten
Vi vill att vår personal ska må bra! Som anställd hos oss erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och psykosocialt personalstöd via telefon dygnet runt. Du kommer till en arbetsplats med låga trösklar och ett varmt klimat. För oss är “möten i ögonhöjd” ett viktigt riktmärke i såväl mötet med målgruppen som mellan medarbetarna.
Har du frågor om tjänsten?
Välkommen att kontakta projektledare Arash Mansouri, arash.mansouri@raddningsmissionen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Krav:
Körkort:
* B (Personbil)