OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en spännande organisation som gör skillnad i samhället? I den här rollen erbjuds du ett viktigt arbete inom administration och koordinering, med engagerade kollegor. Sök redan idag då urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
Jobbsprånget är en så kallad social entreprenör vars syfte är att få ut utrikes födda akademiker till svenska arbetsgivare. Verksamheten är störst i Sverige inom området och växer snabbt. De består idag av sexton medarbetare och är placerade mitt i city i attraktiva lokaler. Du kommer tillhöra ett expanderande team bestående av två andra projektkoordinatorer, kommunikatörer och säljare, och rapportera till ledning. Miljön präglas av en start up-känsla och en positiv stämning med högt i tak och alla i teamet har ett stort samhällsengagemang.
I denna roll kommer du att ha administrativa och koordinerande uppgifter i hela processen med att matcha utrikes födda akademiker med arbetsgivare.
Arbetsuppgifter
- En stor del av arbetsuppgifterna innebär att fungera som ett stöd och förlängd arm mellan de sökande, arbetsgivare, och arbetsförmedlingen.
- Den andra delen omfattar analys, undersökning och utvärdering av feedback från arbetsgivare och kandidater.
- Hantera ansökningar i portalen, koordinera och hjälpa sökande.
- Förse sökande med information samt säkerställa att hela processen fungerar smidigt.
- bistå i rapportering till olika intressenter, samt hantera insamling av data och information.
VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 1 års erfarenhet inom koordinering, administration/liknande.
- Har grundläggande kunskaper inom Excel, samt gärna inom att genomföra undersökningar och sammanställa resultat.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, eftersom du kommer att använda dig av dessa språk i tjänsten.
- Har god systemvana.
Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av att arbeta i CRM-system, gärna Salesforce.
Vi kommer lägga stort vikt vid dina personliga egenskaper för denna tjänst. Som person är du strukturerad och kan hantera flera arbetsuppgifter och deadlines parallellt. Vi ser även att du är noggrann, professionell och bra på att samarbeta. Rollen passar dig som är analytisk, och som trivs i en administrativ och koordinerande roll där du får ta stort eget ansvar. Vidare är du flexibel och kan anpassa sig snabbt vid förändringar.
Övrig information
- Start: I början av december.
- Omfattning: Detta är ett långsiktigt arbete på heltid. Kontrakt skrivs initialt till 30/6 med ambition till fortsättning.
- Placering: Vasagatan 28. Möjlighet till remote-arbete när man är självständig i arbetet.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231