OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 42 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2014 uppgick faktureringen till 92,1 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6 miljarder kronor
Projektkoordinator till Scania Inköp - Powertrain
Scania är sedan lång tid branschens starkaste varumärke och samtidigt en av de mest lönsamma tillverkarna av tunga fordon. Scanias framgång är till stor del resultatet av ständig utveckling av våra medarbetare, produkter, metoder, leverantörer och marknader.
Scania Global Purchasing ansvarar för inköp av produkter och tjänster till Scanias samtliga enheter i världen. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje. Powertrain Project Master team är en grupp på 10 personer som ansvarar för projektkoordinering och prototypinköp för projekt framförallt inom utveckling av motorer, växellådor och axlar och även samarbetsprojekt med vårt systerföretag MAN Truck & Bus.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för projektkoordineringen för inköpsavdelningen Powertrain. Du jobbar proaktivt med att hjälpa avdelningen nå projektens deadlines och mål. Du sammanställer status och presenterar den för dina chefer och kollegor på ett tydligt sätt så att vi gemensamt har koll på nuläget och kan ta oss framåt på bästa sätt. Du kommer även att vässa våra metoder och analyser.
En viktig del av arbetet är att representera avdelningen och presentera avvikelser på tvärfunktionella pulsmöten. I ditt arbete kommer du att ha många kontaktytor och samarbeta med inköpskollegor, R&D, logistik m.m.
Din profil
Vi ser att du kan vara nyutexaminerad ingenjör eller ekonom med ett stort intresse för Scania och inköp, eller är du redan en etablerad stjärna på koordinering. Du tycker om att jobba med varierande uppgifter och att ha många kontaktytor. Du är både organiserad och driven och är bra på att motivera dina kollegor. Du är självgående i ditt arbete och tar initiativ till att utveckla rollen. Erfarenhet av projektarbete eller inköp är meriterande. Du ska kunna formulera dig obehindrat i både tal och skrift, såväl på svenska som på engelska.
Vi erbjuder
För dig som är ambitiös och går in för att göra en bra prestation öppnar sig en spännande framtid tillsammans med oss. Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete där det finns stort utrymme för nya idéer. Vår företagskultur präglas av öppenhet, mångfald och respekt för individen. Hos oss har du tillgång till utbildning och det finns stora möjligheter att bredda din kompetens och växa på företaget. Medarbetarna är vår viktigaste resurs vilket gör att vi prioriterar en hälsosam arbetsmiljö.
För mer information
Maria Jansson (Project Purchasing Manager), +46 8 553 530 69.
Kontaktpersoner på detta företaget
Randstad .