OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu finns möjlighten att arbeta på en av Sveriges ledande banker i en utvecklande och intressant roll som processkoordinator. Gillar du att lösa problem och driva projekt samt har en koordinerande förmåga och är nyfiken, då är detta rollen för dig. Välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Som processkoordinator är ditt huvudsakliga uppdrag att bibehålla en stabil drift genom att driva olika aktiviteter inom Incident- och Problem processerna. Du leder arbetet mellan verksamheten och IT-tekniker för att lösa och förhindra incidenter på bästa sätt. I rollen kommer du vara spindeln i nätet mellan verksamheten och IT där du sköter kontakt med såväl chefer som beställare och tekniker. Det är en varierande roll då Skandia både hanterar det reaktiva inom Incident Management, det proaktiva inom Problem Management samt även arbetatar med processutveckling och effektiviserar processerna med ett stort fokus på användarvänlighet.
Arbetet med processutveckling sker agilt och i din roll kommer du arbeta nära olika intressenter som exempelvis, teamet för Service desk, Service now samt Digital arbetsplats. För att vara framgångsrik i denna roll trivs du i en komplex yrkesroll, där du kan se och känna dig trygg i att det finns mycket gråzoner. Vidare är du duktig på att bibehålla ett lugn i stressade situationer.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Detta är en bred roll med varierande arbetsuppgifter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer involvera bland annat:
* Ansvar för att bebehålla en stabil drift genom att driva olika aktiviteter inom Incident- och Problem processerna.
* Föra dialog med externa och interna kontakter såsom, Service desk och Service now.
* Koordinera kontakt mellan mellan verksamheten och IT.
* Arbeta med processutveckling.
* Leda arbete mellan verksamheten och IT-tekniker för att proaktivt lösa och förhindra incidenter.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom projektledning/ IT, alternativt dig som har kunskap och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Har tidiagre erfareneht av att driva och leda andra i arbetet mot uppsatta mål.
- Har en bred erfarenhet av koordinering, planering och att administrera uppgifter.
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta agilt.
- Har ett brinnande intresse för IT och service.
- Flytande kunskap i både svenska och engelska i såväl tal som skrift då båda språken används i rollen.
Det ses även som meriterande om du tidiagre har arbetata operativt med IT-verksamhet och är ITIL-certifierad.
VI söker dig som är en presitgelös lagspelare och som har goda kunskaper inom ITIL och har arbetat minst ett par år med liknande arbetsuppgifter. Som person är du tydlig och rak i din kommunikation och drivs av att skapa fungerande processer. Du är strukturerad, ansvarstagande och har en förmåga att skapa och förmedla en helhetsbild och kan planera och prioritera utifrån den.
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 6månader med chans till förlängning.
* Placering: Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer och Skandia på deras hemsida.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231