OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svea Fönster är ett bolag som hjälper fastighetsägare, bostadsrättsföreningar, allmännyttan och småhusägare till ett bättre inomhusklimat genom fönsterbyten.
Sedan starten 2009 då fokus främst låg på småhusägare har Svea hunnit med att få Gasellpriset samt att bli årets företagare i Upplands Väsby. I dag erbjuder vi kompletta fönsterbyten i flerfamiljshus.
Våra ledord är Kvalitet, Ansvar och Kommunikation vilket genomsyrar vårt sätt att arbeta och resulterar i en trygg organisation med nöjda kunder och samarbetspartners. Vi är certifierade enl. BF9K vilket är ett kvalitetslednings-system som kräver att vi hanterar kvalitet, miljö och arbetsmiljö fullt ut vilket vi lägger enorm tyngd vid. Något vi andas är att vi ska göra allt lite bättre än alla andra med extra fokus på våra kunder. Detta appliceras i varje del av alla processer vi arbetar efter och gör att du, som en del av Svea Fönster kan känna dig extra stolt över dina kommande insatser.
Vi växer och behöver nu tillsätta en strukturerad
Projektkoordinator med KMA erfarenhet.
Om tjänsten:
Som Projektkoordinator är det din roll att styra och samordna det administrativa arbetet på avdelningen
Du blir direkt underställd Projektchef med ansvar för att samordna det administrativa arbetet samt KMA.
Som Projektkoordinator ansvarar du även för:
- KMA-dokumentationens aktualitet
- Övervaka och se till att vi följer satta KMA-mål
- Utföra projektanmälan till Byggnads, Arbetsmiljöverket och skatteverket
- Ansvarar för Svea-portalen genom att mata in nödvändig information samt se efter att projekten hålls uppdaterade.
Några av de arbetsuppgifter som ingår i rollen som Projektkoordinator:
- Skapa projekt och kundpärmar i enlighet med BKMA
- Närvara vid projektöverlämningar
- Närvara vid överlämning till eftermarknad
- Kontrollera och övervaka UE
- Skapa projekt i Svea-portalen samt samla in och mata in relevant information
- Hålla utbildningar för underentreprenörer vad gäller Svea-portalen samt även KMA
- Uppdatera KMA-dokument i projekten i samarbete med projektledare
- Övervaka projekt i affärssystem
- Ser till att personalen har de utbildningar som krävs och bokar in dessa i enlighet med BKMA
- Löpande övervaka att korrekt ifylld dokumentation finns i varje projekt
- Utföra platsbesök för att utföra internrevisioner i projekten
Krav:
- Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.
- Strukturerad med ett ekonomiskt sinne
- Tidigare erfarenhet av arbete med KMA inom byggbranschen inom rollen som KMA-ansvarig eller projektledare / arbetsledare.
- Vana att arbeta inom ekonomisystem / projektsystem (NEXT / Byggsamordnaren)
Du erbjuds:
- Kunniga, drivna och trevliga kollegor.
- Friskvårdsbidrag
- Utbildningsplan
- Tydliga processer
- Eget kontor i Upplands Väsby
Övrigt:
Start: Efter överenskommelse
Placering: Företagets kontor på Hästhagsvägen 4 i Upplands Väsby
Anställningsform: Heltid tillsvidare med ev. 6 mån provanställning
Sista ansökningsdag: 2022-11-20
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan.
Pga teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxt Väsbys partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxt Väsby för att hitta just dig.