Projektkoordinator till svensk myndighet

Projektkoordinator till svensk myndighet

Arbetsbeskrivning

Har du flera års erfarenhet av att arbeta självständigt administrativt? Vill du fortsätta utveckla dina erfarenheter på en statlig myndighet? Här är din chans! Vi söker just nu administratörer på heltid som kan stötta cheferna i teamet. Skicka in din ansökan redan nu då vi arbetar löpande med alla våra rekryteringsprocesser.

OM TJÄNSTEN
Myndigheten expanderar sin verksamhet, man rekryterar personal och bygger fler stationer och ledningar än någonsin förut. Nu behöver avlastning till cheferna så att de klarar av denna utmaning. Därför vill behövs ett administrativt stöd till dem, som kan vara deras högra hand och underlätta deras vardag. Här finns många möjligheter att få en ett varierat och utvecklande uppdrag om du är driven, social och noggrann.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Dokumentera genom hela programtiden enligt gällande regelverk för dokumenthantering på myndigheten
* Mötesmanagement (förbereda presentationer, kalla deltagare, protokollföra) programmets möten och andra relevanta möten, samt diarieföra i W3D3
* Administration av programmets tidplan, risker, resurser, on/off boarding och behörigheter i programmets system och verktyg
* Stödja programledare och huvudprojektledare gällande programmets interna kommunikation
* Vid behov stötta huvudprojektledare med dokumentation och administrativa uppgifter
* Ansvara för insamling av indata vid rapportering från och till programmet och programmets intressenter


VI SÖKER DIG SOM
- Har högskoleutbildning på minst 50hp
- Har körkort (B-behörighet)
- Har minst 3 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att ha självständigt arbetat i program eller projekt som stöd/administratör/koordinator
- Har minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word och Powerpoint
- Har minst 3 års erfarenhet att kommunicera med interna och externa kontaktytor som t ex beställare, sakägare
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då arbetsuppgifter sker på båda språken

Det är meriterande om du har
- Minst 3 års erfarenhet av projektstyrningsmodeller eller projektstyrningsmetodik
- Minst 1 års erfarenhet av stödjande roll till projekt, program eller linje hos aktör(er) inom offentlig sektor
- Minst 2 års erfarenhet från koordinerande roll, tex som teamledare

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2023
  • Ansök senast: 15 december 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


2 oktober 2024

2 oktober 2024