OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en nyutexaminerad ingenjör som har ambitionen om att bli
en riktigt vass projektledare? Älskar du Excel och behärskar det engelska
språket flytande? Då söker vi efter dig!
OM FÖRETAGET
Vår kund är en världsledande tillverkare av utomhusprodukter som
motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och trädgårdstraktorer. Koncernen är
ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och en världsledare inom
kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrierna.
DINA ARBETSUPPGIFTER
Som junior projektkoordinator hos vår kund kommer du att tillhöra
en grupp om 12 projektledare/projektkoordinatorer. Deras uppgift är att fungera
som en länk mellan företagets produktutvecklingsavdelningar samt
inköpsavdelning. Arbetsuppgifter som förekommer är exempelvis att föra
protokoll på koncernens produkter, vara med i projektmöten samt driva
processerna framåt. Avdelningen du kommer tillhöra fokuserar på betongmaskiner så
som industridammsugare och golvslipar. Avdelningen har mycket kontakt med
fabriker och utvecklingsavdelningar i Sverige, Bulgarien och Indien och leverantörer
i bl. a Kina, USA och Bulgarien. Det betyder att en hel del möten kommer att
vara via Teams och att din engelska är i topptrim. Hos vår kund är
kompetensutveckling en viktig del och för dig som är driven finns det många
möjligheter.
DIN PROFIL
En förutsättning för att bli en duktig projektkoordinator
är att du är bra på att kommunicera, är strukturerad och noggrann och gillar
kombinationen av administrativa uppgifter samt koordinering av interna processer.
Det krävs också att du är initiativrik och att du kan påvisa det exempelvis genom
att ha varit aktiv i olika typer av föreningar under din studietid eller i ditt
privatliv.
Skallkrav
•Engelska på en hög nivå i tal och skrift
•Datorvana - Office 365
•Eftergymnasial utbildning inom exempelvis management, logistik,
ekonomi, teknik
Meriterande
•Tidigare arbetslivserfarenhet inom projektledning/koordinering
•Svenska i tal och skrift
OM OSS
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg.
Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig
avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig
som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig
har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att
säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi
vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor
att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt
talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara
anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt
hos kundföretaget.
VILLKOR
Startdatum: Omgående
Placeringsort: Göteborg
Omfattning: Heltid, 100 %
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996