Projektkoordinator/buyer till Customized Solutions, Special-order

Projektkoordinator/buyer till Customized Solutions, Special-order

Arbetsbeskrivning

Scania är sedan lång tid branschens starkaste varumärke och Scanias framgång är till stor del resultatet av ständig utveckling av våra medarbetare, produkter, metoder, leverantörer och marknader. Scania har en stark företagskultur vars kärnvärden bla är ”kunden först”, ”respekt för individen” och ”rätt från mig”.

Inköpsgruppen Customized Solutions, S-order levererar artiklar och system till unika kundanpassningar av Scanias produkter. Vi arbetar inom många teknikområden, både etablerade och inom områden som kräver omfattande nyutveckling, tex gasdrivna, autonoma eller elektrifierade fordon. Vi arbetar också med att ta fram specifika lösningar för kunder inom försvarssegmentet. Time-to-market är en viktig parameter i vårt arbete, utan att göra avkall på kvalitet. Arbetet görs i nära kontakt med berörda utvecklings- och marknadsavdelningar.

 

Dina arbetsuppgifter

I rollen som projekt koordinator/buyer för Customized Solutions, S-order kommer du att i huvudsak stödja gruppen med att säkerställa att nödvändig information finns tillgänglig för inköparna såsom ritningar och impulser. Du kommer självständigt ansvara för att våra leverantörer har uppdaterat relevanta  databaser för materialdatablad och hållbarhetsfrågor. Du kommer arbeta nära inköparna och gruppchefen. Arbetet innebär även administrativa uppgifter som att förbereda utskick av RFQ:r, prisuppdateringar, orderläggning och följa upp eventuella  prisavvikelser. Du kan även komma att hantera begränsade inköpsprojekt.

 

Det här är ett roligt arbete. Uppgifterna är varierande och du kommer att få mycket god insyn i Scanias utvecklingsprocesser och får samarbeta med många olika grupper inom företaget. Arbetet ger dig kunskaper att utvecklas inom inköpsorganisationen. Din blivande arbetsgrupp består av 11 personer. Vi tar alla ett stort gemensamt ansvar för att leverera produkter med rätt kvalitet, i tid och till rätt kostnad.

 

Din ledare

I mitt ledarskap utgår jag från att mina medarbetare vill utvecklas, göra sitt bästa och bidra till gruppens kort- och långsiktiga mål. Vi är ett starkt team, som gemensamt löser de utmaningar vi möter.

 

Du själv

Du har relevant högskole-/universitetsexamen. Du har ett utpräglat ordningssinne och har lätt att kommunicera med och skapa goda kontakter med de personer som du behöver samarbeta med. Du tycker om att utveckla processer. Du har förmåga att identifiera nödvändiga förbättringar och kan framförallt genomföra dem. Du kan redan ha yrkeserfarenhet och erfarenhet från inköpsarbete, men det är inte nödvändigt. Det viktigaste är din egna höga ambitions och vilja att förändra. Du kommer att ha många internationella kontakter, därför behärskar du engelska i tal och skrift. Du behöver också behärska svenska.

 

För ytterligare information kontakta

Purchasing Manager, Astrid Lagerberg 08-553 533 70

 

Ansökan

Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Vår förhoppning är att du kan börja din anställning hos oss så snart som möjligt. Sista ansökningsdatum är 14/9 men gallring och intervjuer kommer att ske löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2021
  • Ansök senast: 14 september 2021

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024