OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vuxenutbildningen Vuxenutbildningen i Luleå är del av Arbetsmarknadsförvaltningen. I Vuxenutbildningens uppdrag ingår grundläggande vuxenutbildning, särvux, svenska för invandrare, gymnasiekurser, påbyggnadsutbildningar, collegeutbildning, KY-utbildningar samt uppdragsutbildningar. Vid Vuxenutbildningen finns också ett Lärcentrum, vars uppdrag är att ge stöd- och vägledning till kommunmedborgare runt frågor om studier och lärande. Inom arbetsmarknadsförvaltningen finns verksamheter vars resultat till hög grad är beroende av samverkan både inom den egna organisationen såväl som med externa aktörer. En särskild satsning på samverkan för att utveckla nya koncept ska prioriteras och i samband med det söker vi en projektkoordinator. Arbetsuppgifter Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att i samverkan både internt och externt samla ihop behov och ideer som kan lämpa sig för att bedriva i projektform. Du kommer att vara direkt underställd vuxenutbildningschefen och ingå i vuxenutbildningens ledningsgrupp. Projektideer som ledningsgruppen enas om kommer du att förädla genom att arbeta vidare med ansökningar om externa medel och projektadministration. Övergripande ansvar för KY-utbildningar kommer att ligga på dig. Det vi erbjuder dig är en arbetsmiljö som präglas av pågående utvecklingsarbete och ett utåtriktat arbete med lokal och regional samverkan. Kvalifikationer Meriterande är goda kunskaper om EU-finansiering, projektledning och projektadministration. Förmågan att skapa och underhålla kontakter "nätverk" bedöms också viktigt för att nå resultat i arbetet. En annan merit är goda kunskaper om kompetensförsörjning, livslångt lärande och arbetsmarknad. I arbetet ingår att ta fram ansökningar varför förmåga att uttrycka sig i skrift på svenska och engelska är viktiga. Erfarenheter från att arbeta med KY-utbildningar och transnationella EU-projekt är meriterande. Vuxenutbildningen är en kvinnodominerad arbetsplats varför vi gärna ser manliga sökande.