OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Avdelning ansvarar för projektets övergripande planering från orderstart till kundövertagande samt har ett ansvar för hela utleveransen av Gasturbinpacke och kringsystem på nyanläggningssidan. Projekten innehåller en varierande grad av kundanpassningar, krav på tidplaner och utleveranser. Arbetet bedrivs i projektform och du samarbetar med många andra discipliner inom företaget. Tjänsten är en konsulttjänst till en början 6 månader och för rätt person goda chanser till förlängning.
Arbetsbeskrivning
Som Project Scheduler (PS) har du helhetsgreppet på projektets framdrift. Du sätter upp en projektanpassad tidplan med hjälp av projektgruppen. Du ansvarar för planering och kontroll av att allt går enligt plan samt uppdaterar projekttidplanen. Vid avvikelser tar du fram konsekvensanalyser samt lösningsförslag för åtgärder tillsammans med relevanta discipliner.
Du ett totalansvar för utleveransen och är sammanhållande för denna i projektet. I ansvaret ingår att ha kontroll över kontraktuella krav samt se till att riskanalyser genomförs för leveransen. Du är också kundkontakt i transport- och leveransfrågor. Du håller samman och driver avropet från projektets sida och ansvarar för kort- och långtidslagring av våra packar när så krävs. Du ansvarar också för att verktyg tas hem från site efter genomförd driftsättning.
Vem är du?
Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot logistik. Du ska ha kompetens om eller ett stort intresse för planering. I rollen kommer du arbeta mot många gränssnitt vilket ställer krav på att du har lätt för att skapa goda och långsiktiga relationer. Vidare är du en problemlösare som snabbt kan anpassa dig efter nya förutsättningar då arbetsdagarna många gånger är svåra att planera i förhand. Du har en god kommunikationsförmåga och känner ett stort engagemang i det du tar dig an.
Det är en merit om du har erfarenhet av SAP. Vi ser även att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Vad kan vi erbjuda dig?
Låt Experis öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan dessutom erbjuda dig:
* Möjlighet att arbeta i svensk och internationell miljö.
* Spännande tjänster på marknadens intressantaste företag.
* Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
* Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.
Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Hanna Lindeberg via mail . Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson